Dieselgate: Batista începe să se aștearnă pe țambal

Dieselgate: Batista începe să se aștearnă pe țambal

Justiția germană a clasat dosarul afacerii cu motoare diesel trucate; președintele Consiliului de Supraveghere al Volswagen este însă obligat să achite 1,5 milioane de euro justiției.

Ancheta pentru manipularea piețelor financiare îl viza pe șeful Consiliului de Supraveghere de la Volkswagen, Hans Dieter Pötsch, în calitatea sa de director al Porsche SE, acționar principal al Volkswagen, informează AFP.

Pötsch a fost acuzat că a informat pea târziu invetitorii despre trucarea masivă a mașinilor, echipate cu softuri care le făceau să pară mai puțin poluante decât erau în realitate, la testele de specialitate.

Uriașul scandal Dieselgate, care a aruncat într-o criză uriașă sectorul de automobile german dar și clasa politică din această țară, a izbucnit în septembrie 2015, când Volkswagen a fost nevoit să recunoască că a trucat nu mai puțin de 11 milioane de mașini.

Într-un comunicat, Porsche SE „confirmă și salută încheierea anchetei” Parchetului din Stuttgart și afirmă că va plăti cheltuielile de judecată pentru a trage linie finală afacerii.

Consiliul de Supraveghere al Volkswagen „consideră în continuare că conducătorii Porsche SE nu au eșuat în a-și îndeplini obligațiile de informare a piețelor financiare” și „consideră deci nefondate acuzațiile”.

Parchetul a clasat, de data asta fără a mai pretinde nici o plată, o anchetă care îl viza pe Matthias Müller, fostul patron al Volkwagen, venit la conducerea colosului automobilistic după izbucnirea scandalului care dusese la demisia lui Martin Winterkorn.

Acesta este acuzat de „fraudă” în cadrul Dieselgate, la fel ca fostul PDG al mărcii Audi, al cărui proces urmează să înceapă în septembrie.

Însă Volswagen și-a rezolvat deja în justiție o mare parte din datoriile penale și civile.

Pötsch și actualul patron al VW, Herbert Diess, au încheiat la sfârșitul lui mai un acord cu Parchetul german din Brunswick pentru a evita un proces pentru manipularea piețelor, în schimbul achitării a 4,5 milioane de euro fiecare, plătiți însă de către constructor.

Nici o anchetă nu îi mai vizează.

Grupul VW urmează să cheltuiască sute de milioane de euro pentru a despăgubi pe cei 250.000 de clienți germani. Este doar o mică parte din factura totală a Dieselgate pentru Volkswagen, al cărei total depășește 30 de miliarde de euro, dintre care o mare parte plătită Statelor Unite.

Ultimul dosar civil pentru Volkswagen și Porsche SE rămâne cel al investitorilor care cer o despăgubire pentru degringolada suferită de acțiuni la burse, după ce au avut loc dezvăluirile.

Ne puteți urmări și pe Google News