Editura Evenimentul si Capital

Rar am văzut pe cineva atît de devotat unei misiuni precum premierul Tudose! Misiunea de a asigura dezastrul Guvernării PSD

Autor: | | 9 Comentarii | 7620 Vizualizari

Știți care e știrea zilei de marți, 9 ianuarie 2018? Nu, nu vă precipitați spre lumea politicii, nici măcar spre lumea penalului devenit telenovelă.

Știrea zilei nu e nici refuzul lui Mihai Tudose de a-l demite pe șeful Poliției pe țară, deși ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, lider PSD, ca și premierul, a cerut asta, într-un efort de a răspunde presiunii opiniei publice în chestiunea incredibilă a polițistului pedofil și violator, nici primirea de către Klaus Iohannis, în conflict cu Constituția și integritatea, a conducerii OMV, companie austriacă, dintre cele cu care se dă huța președintele, nici cea despre fisura ivită deja în ancheta Lucan. Știrea zilei, știrea cu adevărat importantă, știrea cu șanse de a intra în istorie, vine ca de obicei din zona care scapă presei, politicii și administrației. Vine din România reală.

Inaugurarea celor 12,5 kilometri de autostradă dintre Aiud și Decea, reprezentînd lotul 3 al autostrăzii de 70 de kilometri Sebeș-Alba, a fost amînată pentru luna martie. De ce? Ne răspund articolele apărute ici, colo, în istorica zi de 9 ianuarie 2018: „Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, marţi, presei, după inspecţia pentru recepţionarea lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, că anumite neconformităţi descoperite în luna noiembrie 2017 s-au menţinut.

«Am constatat că s-au menţinut anumite neconformităţi descoperite şi în luna noiembrie a anului trecut. (...)»

Constructorului i s-a pus în vedere să remedieze deficienţele constatate anul trecut, potrivit lui Şerbănescu. «Vorbim de exces de bitum, vorbim de probleme legate de rugozitate, adică de aderenţa în sine a asfaltului, vorbim de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulaţiei, pot crea probleme”, a completat Alin Şerbănescu.”» (...) La inspecţie a fost prezent şi constructorul, care urmează să dea explicaţii în cadrul comisiei.”

De ce e asta știrea zilei, știrea anului, știrea deceniului, și, într-un fel, știrea României reale? Răspunsul ni-l dă incredibila istorie a celor 12,5 kilometri din autostrada Sebeș- Alba. O istorie desprinsă parcă din Gogol, scriitorul care a consemnat halucinantele realități ale Rusiei țariste din vremea sa. Din cîte se știe, anul 2017, primul an al guvernării PSD-ALDE, primul an din istoria postdecembristă în care un partid a deținut întreaga putere - parlamentară, locală și de presă - a trecut fără a fi inaugurat nici măcar un kilometru de autostradă. De prin vară se discuta posibilitatea ca măcar în decembrie, ca un cadou făcut românilor de Crăciun, să se inaugureze, dintre cei 70 de kilometri (atenție, 70, nu 700!) de autostradă dintre Sebeș și Alba, 12,5 kilometri, lotul 3 al porțiunii. Pe 27 noiembrie 2017 presa noastră publica următoarea știre: „Recepţia lotulului 3 din Autostrada Sebeş-Turda (A10) ar putea avea loc marţi, 28 noiembrie, spun reprezentanţii API care îl citează pe Sorin Dicu, director general adjunct al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).”

Pe 28 noiembrie 2017 recepția s-a amînat pentru finele lui decembrie 2017. CNAIR pune în vedere constructorului să rezolve urgent cîteva probleme, astfel că lotul 3 să fie inaugurat în decembrie 2017. Constructorul se angajează că de Anul Nou mașinile vor zbura pe cei 12,5 kilometri. Pe 17 decembrie 2017 în presa noastră apărea următoarea informație: „Pentru lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepţia la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformităţi. (...) Un alt element care a făcut imposibilă recepţia lucrărilor este reprezentat de existenţa unor zone cu exces de bitum.” Și atunci conducerea CNADR ne informa că nu s-a rezolvat problema bitumului și mai ales că s-a pus în vedere constructorului să rezolve problema pînă în 9 ianuarie 2018. Și atunci constructorul se angaja să rezolve problemele pînă la noul termen. Sîntem în ianuarie 2018.

Cu patru ani în urmă, mai precis în 16 aprilie 2014, ministrul de atunci al Transporturilor, Dan Șova, semna contractele pentru realizarea celor 70 de kilometri ai autostrăzii Sebeș-Alba, o autostradă de legătură între alte două autostrăzi. Cei 70 de kilometri au fost îm părțiți în patru loturi. Fiecare lot a revenit unei alte firme. Bucata de 12,45 kilometri dintre Aiud și Decea a primit numele de lotul 3. Acest lot a fost încredințat asocierii dintre două firme italienești Tirrena Scavi și Societa Italiana per Condotte d’Acqua. Prin contract loturile 1 și 2 aveau termene de finalizare octombrie 2016. Loturile 3 și 4, martie 2016. Începerea lucrărilor beneficiază de o publicitate guvernamentală neobișnuită. Parcă n-ar fi fost vorba de 70 de kilometri de autostradă banală, ci de 700, și aceia traversînd nu pămîntul românesc, ci Everestul, pe deasupra și pe dedesubt, concomitent. Vineri, 9 mai 2014, aflat la Cluj, premierul Victor Ponta anunță că mâine, 10 mai 2014, Dan Șova va semna ordinul de începere a lucrărilor la autostrada Sebeș-Alba.

A doua zi, Dan Șova anunță c-a semnat ordinul și că lucrările încep pe 20 mai 2014.

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Opinii EVZ

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
14:02 Înregistrare cu un GREU DIN PSD: „Îl cheamă la DNA să spună că domnul preşedinte…” LA CINE SE REFERĂ? Breaking news 13:08 Războiul dintre Carmen Dan și Gabriela Firea s-a mutat la Parchet! L-a turnat omul primarului pe subalternul favoritei lui Dragnea? 13:07 ATENTAT POLITIC EȘUAT. Cum a reușit Liviu Dragnea să scape dintr-o nouă ambuscadă. Editorial de Dan Andronic. 11:35 SCANDAL MONSTRU în direct la Antena 3. EXISTĂ O CÂRTIŢĂ a SRI? În urma dezvăluirilor, CINEVA DIN PSD poate fi exclus. Alertă în politică 09:10 Dragnea şi Firea AU BĂTUT PALMA ÎN CEx pentru un SCOP COMUN. De abia AZI S-A AFLAT! Funcţie importantă... 09:08 Adevărata bombă de la CEx al PSD? LUI TĂRICEANU NU-I VA PLĂCEA... Breaking news în politică 08:49 Victorie amară pentru Dragnea. Există un SACRIFICIU NEŞTIUT. Puciştii vin puternic pe turnantă. NEWS ALERT 08:44 Contribuția noului Binom SRI – Parchetul General la rămînerea lui Liviu Dragnea în fruntea PSD. Gândul lui Cristoiu 08:43 Şi totuşi, FIREA L-A ÎNVINS PE DRAGNEA înainte de CEx. Avem un nou NR. 1 ÎN PSD. Breaking news 17:07 DEZVĂLUIRI incendiare din CEx al PSD. Momentul de COTITURĂ care l-a SALVAT pe Liviu Dragnea de la debarcarea din PSD 13:46 DRAGNEA anunță REMANIEREA: „Nu trebuie să rămână în GUVERN” 13:39 Dragnea A PĂŢIT-O RĂU! SĂ FIE MÂNA PUCIŞTILOR? Numai la asta nu se aştepta şeful PSD... Breaking news politic 12:25 „Problema PSD ului și a lui Dragnea nu este CORUPŢIA, ci PROSTIA ajunsă chiar la rang de VIRTUTE” 12:16 Trădare în CEx al PSD? Declaraţii incendiare ale lui Marian Oprişan: „NU MOR DE DRAGUL LUI DRAGNEA” Breaking news 10:22 Scandalul din CEx ajunge la acuzații grave. Cine din PSD dă de băut PROCURORILOR pentru a scăpa de DOSARE de evaziune FISCALĂ? Alertă 10:22 Previziunea lui ION CRISTOIU despre CEx PSD: „Se va SFÂRȘI prost” 10:21 Firea a aflat detaliile murdare din CEx al PSD. Dragnea va lovi năprasnic, dar ADEVĂRATA BOMBĂ vizează două nume din Guvern 10:20 Băsescu îl face pe Dragnea cu ou și oțet: Atât de nociv încât până la sfârşitul anului va trebui să plece 09:07 DECLARAȚII la ieșirea de la ȘEDINȚA CEx. FIREA: „S-a CERUT EXCLUDEREA mea” 09:05 Dragnea A CÂŞTIGAT LUPTA DIN CEx al PSD! Declaraţia care spune totul. Breaking news-ul anului în politică

Articole salvate