Un raport privind cauzele accidentului aviatic de la Milano, în care au murit miliardarul Dan Petrescu, soția, fiul, precum și alți cinci români, printre care și un copil, va fi emis de autoritățile italiene în cel mult 30 de zile.
Experții spun că resturile epavei au fost așezate „cap la cap”, următoarea etapă fiind analiza înregistratoarelor de zbor.
„Resturile epavei au fost depuse într-un hangar, urmează ca investigatorul șef să convoace reprezentanții acreditați și să analizeze înregistratoarele de zbor. În acest moment, nu se știe data exactă când se va face analiza. Încă nu s-a emis un raport preliminar, dar în maximum 30 de zile, colegii din Italia ar trebui să emită un raport.
Ancheta este foarte grea, din cauza impactului extrem de puternic care a avut loc. Practic, nu a mai rămas nimic întreg”, au spus sursele citate.
Conform experților în aviație, impactul avionului a fost atât de puternic încât identificarea cadavrelor este extrem de grea.
„Identificarea cadavrelor este foarte dificilă, dar se face pe baza analizei ADN. După identificare, familiile decid când pot ridica rămășițele umane ale celor dragi. De aceste aspecte se ocupă procuratura și medicina legală din Milano, nu cei care anchetează accidentul”, afirmă experți în aviație.
La investigații participă și un expert român
Avionul de mici dimensiuni s-a prăbușit, în 3 octombrie, peste o clădire din Milano, la scurt timp de la decolarea de pe Aeroportul Linate. Aparatul era pilotat de miliardarul Dan Petrescu, iar în aeronavă se mai aflau fiul și soția sa, care mergeau spre Olbia, Sardinia, acolo unde aveau o casă. În aparatul de zbor mai erau încă cinci persoane, toți cei opt pasageri fiind decedați în urma accidentului.
La câteva zile după tragedie, un anchetator român a mers la Milano, pentru a participa la investigația privind accidentului aviatic.
Reprezentantul României este angajat al Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), instituție din subordinea Ministerului Transporturilor.
Din imagini se poate observa cum aparatul se prăbușește într-un unghi foarte agresiv, aproape vertical.
Potrivit experților, una dintre cauzele care pot conduce un apart de zbor într-un unghi atât de agresiv poate fi legată de starea de sănătate a pilotului.
„Pare un caz de incapacitare de pilot, care a căzut pe manșă, din cauza unei stări grave de sănătate. Poate pilotul a suferit un infarct, sau un anevrism cerebral, a căzut pe manșă și a împins-o. Altfel, este greu de explicat de ce a ajuns avionul în această situație, într-un unghi atât de abrupt. Orice avion căruia îi cedează motoarele, sau singurul motor în cazul de la Milano, poate fi planat și pus pe un câmp”, precizează o sursă din aviație, consemnată de Gândul.ro.