Despre aplicația Apel 112. Răspunsul STS pentru lipsa de precizie a serviciului digital

Au trecut 3 săptămâni de la apelul Alexandrei Măceșanu din Caracal, la 112. Autoritățile nu au fost capabile să intervină la momentul oportun, invocând diverse motive, inclusiv incapacitatea de a identifica locația precisă de unde a fost efectuat apelul telefonic.

Alternativa STS pentru identificarea zonei de unde este efectuat un apel la 112 este aplicația mobilă, care poate fi descărcată de pe Google Store și Apple Store.

În momentul în care aplicația este deschisă, se poate observa un set de coordonate, plus un buton roșu mare, denumit „Apelare 112". În momentul în care se apasă butonul roșu, apelul către STS este efectuat instant. Dacă telefonul este conectat la internet, coordonatele GPS vor fi transmise direct către sistem. Sistemul foate funcționa și fără conexiune la internet, însă doar dacă persoana care efectuează apelul transmite verbal coordonatele afișate pe displayul smartphone-ului.

Crearea aplicației a costat 13.810 lei, iar mentenanța este asigurată de personalul propriu al STS, a anunțat serviciul, potrivit Ziare.com

Și totuși, aplicațiile de ride sharing de tipul Uber sau Yango identifică locația cu o acuratețe mult mai bună. Întrebați de ce aplicația Apel 112 nu are o precizie la fel de bună ca aplicațiile de ride sharing, cei de la STS au răspuns:

„Informația de localizare generată de aplicația 'Apel 112' depinde de caracteristicile receptorului GPS din telefonul mobil, de zona în care se află acesta (caracteristici de relief - câmpie/munte; zonă urbană - construcții beton) . Testând aplicația în diferite zone, veți constata că precizia localizării se va modifica.

Aplicația Apel 112 afișează și precizia cu care extrage datele de localizare, spre deosebire de aplicația mobilă la care faceți referire. Datele de localizare sunt extrase în aplicația Apel 112, prin interogarea GPS-ului din telefon, a datelor mobile și a conexiunii GSM", este motivarea STS pentru Ziare.com.