Haos la metrou. Defecțiunile care-i duc la disperare pe călători au reapărut. Ce poți să faci ca să nu ai probleme.
Problemele la plata cu cardul de la metroul din București au fost ulterior remediate, au transmis reprezentanții Metrorex.
„În această dimineață, am fost anunțați de către furnizorul de servicii bancare, BCR, că plata cu cardul bancar întâmpină anumite probleme tehnice ce vor fi rezolvate în cel mai scurt timp posibil”, a spus aceștia.
Probleme la plata cu cardul la metroul din București
Compania le-a recomandat călătorilor să folosească plata numerar și să se adreseze personalului comercial din stații. Metrorex își cere scuze călătorilor pentru neplăcerile cauzate de aceste dificultăți tehnice și le mulțumește pentru înțelegere.
Probleme similare au fost și luna decembrie a anului 2022. Metrorex a transmis atunci că a fost o fluctuație de rețea de internet. Fapt ce a determinat funcționarea cu greutate a plății cu cardul în rețeaua de metrou.
Conform unor informații obținute din surse interne ale societății subordonate Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a existat atunci un incident care a durat aproximativ 30 de minute. Această perioadă a fost necesară pentru a remedia problemele la nivelul serverelor de internet.
Sursele menționate au subliniat că sistemul de plată cu cardul bancar nu a fost afectat în totalitate. La unele stații a avut funcționare limitată, în timp ce la altele nu a fost disponibil deloc.
Plata la metrou cu cardul contactless din 2020
În luna martie a anului 2020, Metrorex și Banca Comercială Română au finalizat implementarea unei noi soluții de plată cu cardul contactless în toate cele 43 de stații de metrou din București. Accesul fusese modernizat prin introducerea porților batante de acces.
Astfel, în toate cele 53 de stații de metrou din București, dintre care 43 au acces modernizat și zece stații cu acces prin turnichete, toți posesorii de carduri Mastercard/VISA pot efectua plăți contactless.
Folosirea acestui sistem este extrem de simplă. Călătorii trebuie doar să apropie orice card bancar contactless sau dispozitiv electronic compatibil cu funcția de plată Mastercard sau VISA la semnul contactless amplasat la nivelul porții de acces.
Această metodă este valabilă indiferent de instituția bancară emitentă. După efectuarea plății, utilizatorii vor primi notificarea „Acces liber” pentru a trece.