O decizie unică a fost luată de patronii cafenelelor din Cluj-Napoca. Aceștia spun că au fost nevoiți să apeleze la aceste măsuri în pofida plângerilor la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Unii patroni au fost nevoiți să interzică clienților să mai deschidă laptop-urile după ce intră în local. Lucrul la calculator strică atmosfera din localuri, iar încasările scad, se plâng aceştia.
Oana Tismănaru, administrator cafenea, este printre primii care au interzis folosirea laptopului mai mult de 15 minute. Pentru asta, a lipit pe pereți și pe mese afișe de atenționare.
După această decizie fluxul de clienți s-a mărit, iar mesele sunt eliberate mult mai repede
„Dacă vine cineva și își deschide laptopul la noi pe masă, nu îi zicem să și-l bage instant în geantă. Le spunem că dacă au ceva urgent de rezolvat, să își cumpere un bilet de avion, orice, un mail de trimis, îi rugăm foarte frumos să respecte regula”, a explicat Oana Tismănaru.
De asemenea, şi alte cafenele din Cluj-Napoca aplică această regulă doar în weekend.
„Am avut reclamații la ANPC. Unii care vin chiar constant la noi, în continuare se plâng. Totul a plecat de acum câțiva ani de zile, când într-unul din shop-urile noastre, într-o sâmbătă, din 26 de locuri câte erau în încăpere, 20 erau ocupate de laptopuri, era o atmosferă super nepotrivită”, a transmis Bogdan Ciucean, antreprenor.
În ciuda părerilor negative ale unor clienți, vânzările au crescut. Fluxul de clienți s-a mărit, iar mesele sunt eliberate mult mai repede.
Nu toți clienții au fost de acord cu aceste decizii
Cristina, client: „Nu înțeleg de ce s-a luat decizia asta, chiar nu înțeleg.”
Ecaterina: „Nu mi se pare neapărat o decizie înțeleaptă pentru că uneori nouă, studenților, ne place să mai schimbăm peisajul în care învățăm.”
Alții sunt însă încântați de noua regulă: „Oamenii cu laptopul stau mai mult timp și oamenii care vin să își bea cafeaua, să stea chill poate că nu au loc dacă vin mulți cu laptopul” spune altcineva.
În ciuda părerilor negative, vânzările au crescut. Fluxul de clienți s-a mărit, iar mesele sunt eliberate mult mai repede, relatează stirileprotv.ro.