Decizie de ultimă oră luată de o mare rețea de socializare. Schimbări profunde

Decizie de ultimă oră luată de o mare rețea de socializare. Schimbări profunde

Twitter va suferi schimbări într-o zonă cunoscută specialiștilor în IT.

Administratorii platformei Twitter au decis să ia o măsură în contextul scandalului legat de rasism ce a izbucnit în SUA după moartea lui George Floyd. Astfel, se va renunța la termeni precum „sclav”, „stăpân” și „lista neagră”, care vor fi înlocuiți. Aceste cuvinte sunt folosite în limbajele de programare de mulți ani. Această schimbare va costa zeci de milioane de dolari, prevăd cei de la Twitter.

„Stăpân” se referă la versiunea principală a codului care controlează „sclavii” sau replici. Sintagma „lista neagră” este utilizată pentru a descrie articolele care sunt refuzate automat, site-urile interzise de obicei. Divizia de inginerie de la Twitter a trimis un set de cuvinte care urmează „să se îndepărteze de la a mai fi folosite în favoarea unui limbaj mai incluziv”. Lista include înlocuirea termenilor „lista albă” cu „permisul” și „stăpânul / sclavul” cu „liderul / următorul”.

Jack Dorsey, cel care a pus bazele acestei rețele de socializare a donat suma de 3 milioane de dolari, lui Colin Kaepernick, fost jucător de fotbal american. Banii au ajuns la tabăra Cunoașterea Drepturilor Tale pentru a „promova eliberarea și bunăstarea comunităților minoritare.”

Ne puteți urmări și pe Google News

Și bancherii americani de la JP Morgan au anunțat că vor lua o serie de măsuri asemănătoare cu cele de la Twitter. Astfel, se va renunța la acești termeni de codificare. În condițiile în care mișcarea „Black Lives Matter” a luat amploare în ultimele săptămâni, GitHub, cel mai important site pentru cei care dezvoltă software, a anunțat că va renunța la cuvântul „master” din limbajul său de codificare. Git Hub este aflată în proprietatea Microsoft și este folosită de peste 50 de milioane de utilizatori.

De asemenea, mai multe branduri internaționale își monitorizează siglele și campaniile publicitare, de teama de-a nu cădea în stereotipuri rasiale. Facebook este boicotată de mai multe nume importante, ca Adidas, Ford, Coca Cola, în cadrul campaniei „Stop Hate for Profit” (Încetează să urăști pentru profit).