Evenimentul Zilei > Actualitate > De ce se uită telespectatorii la „Românii au talent”?
De ce se uită telespectatorii la „Românii au talent”?

De ce se uită telespectatorii la „Românii au talent”?

ANALIZĂ. Audienţele record obţinute de show-ul de la Pro TV ridică mari semne de întrebare. O explicaţie ar fi că publicului îi plac spectacolele de circ şi gagurile.

Show-ul "Românii au talent" de vineri, 23 martie, a atins cote maxime de audienţă. Cea de-a şasea ediţie a celui de-al doilea sezon a reuşit ca în minutul de aur de la 22.32 să ţină în faţa televizoarelor aproape şase milioane de telespectatori, adică 33,3 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 70,7 procente pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani.

Audienţele medii înregistrate pe toată durata emisiunii au arătat că, la nivelul întregii populaţii a României, Pro TV era urmărită de peste patru milioane şi jumătate de telespectatori.

Cifrele de audienţă nu sunt o noutate pentru emisiunea "Românii au talent". Primul sezon a înregistrat vârfuri de 5,5 milioane de telespectatori, iar cea de-a şasea ediţie, din 25 martie 2011, a avut o cotă de piaţă de 70,7%.

Un moment de cumpănă

Faptul că Adrian Ţuţu a câştigat marea finală a primului sezon "Românii au talent", deşi în finală rămăsese un contratenor, Narcis Iustin Ianău, a adus multe critici în rândul publicului. Previziunea specialiştilor era că viitorul sezon nu va fi la fel de urmărit. Valul de critici s-a îndreptat atât către juriu, Andi Moisescu, Andra şi Mihai Petre, cât şi spre conducerea televiziunii.

Audienţa importantă obţinută de PRO TV a făcut ca "talent show-urile" să răsară ca ciupercile după ploaie la toate televiziunile. Pro TV a mai adus în grila de toamnă "Vocea României" şi recent-lansatul "MasterChef", Antena 1 a încercat să dea lovitura cu "X Factor" şi a achiziţionat şi "American Idol", TVR 1, în colaborare cu fraţii moldoveni îşi încearcă, din această lună, norocul cu "Fabrica de staruri", un format de top în Republica Moldova, iar Prima mizează pe originalitate cu "M-a făcut mama artist". Niciunul nu s-a mai apropiat însă de ratingurile record de la "Românii au talent".

Primul a fost "Gong Show"

"N-am nicio explicaţie pentru audienţele atât de mari obţinute de «Românii au talent»", spune Marius Toader, director de creaţie la Media Factory, casa
de producţie a "Miss Fata de la Ţară", un show vândut şi afară. "Acolo vezi tot felul de ciudaţi, dar şi de oameni cu talente diverse. Îmi amintesc că a mai fost ceva similar, "Gong Show", care însă nu a avut acest succes. Cred că este vorba de gama infinită de personaje care apar în faţa publicului", adaugă Marius Toader.

Pentru analistul media Iulian Comănescu audienţele record din cel de-al doilea sezon "Românii au talent" ţin de "un format major, foarte bine făcut. În plus, e vorba de talent în general, şi nu numai de calităţi muzicale, de voce. E posibil ca românii să prizeze numere gen cântat cu vioara pe ureche sau breakdance, genul de lucruri vizuale şi apropiate de gagurile din filmul mut sau spectacolele de circ. Oricum, o piaţă muzicală deosebită şi mari talente vocale nu prea avem la noi în ţară, aşa că restul se impune de la sine".


JURIUL „X FACTOR”. Adrian Sîna, Paula Seling și Mihai Morar nu se pot lăuda cu simpatia publicului


"Dacă tragem linie, probabil că nu va mai fi atâta înghesuială la concursuri
de cântăreţi, dar vom avea diferite formate străine.“

IULIAN COMĂNESCU, managing partner

ANALIZĂ

Nu avem industrie muzicală

"Noi n-avem o industrie muzicală, lucru care se vede şi din juraţii aliniaţi. Există câteva cazuri de oameni implicaţi efectiv în producţia şi promovarea de muzică, precum Loredana, Marius Moga, Smiley, Adi Sână sau Andrei Gheorghe. În rest, însă, e vorba de felurite persoane fără prea mare tangenţă sau prea mult succes în ultimii ani. E simptomatic faptul că juratul cel mai iubit din România e Horia Brenciu, un actor convertit la prezentator TV convertit la cântăreţ de cabaret", crede Iulian Comănescu.

CE URMEAZĂ

În toamnă se va dansa la două televiziuni: Pro TV şi Antena 1

Despre viitorul talent show-urilor, analistul media Iulian Comănescu spune că din moment ce "Antena 1 a anunţat achiziţia «So You Think You Can Dance», un «Dansez pentru tine» cu buget mare, deci bătălia va mai continua cu siguranţă. «Master Chef», care e mai degrabă cooking game show decât talent show, de-abia a început şi nu putem încă trage concluzii. Deci bătălia va continua măcar în sezonul de toamnă. Dacă vorbim de show-uri de talente muzicale strictu senso, cred că principalii competitori şi-au dat seama că au aglomerat piaţa prea tare şi nu vor insista în această direcţie. Vezi şi kixurile date de outsideri gen Prima sau TVR 1".

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: