De ce să-ţi faci blog profesional?

Specialiştii în resurse umane spun că, dacă momentan el este „o modă“, s-ar putea, ca pe viitor, să devină un element-cheie al „dosarului de candidat“.

Într-o lume a internetului, blogul profesional nu mai este doar un jurnal on-line, ci a prins conturul unui instrument de recrutare. Candidaţii de top reuşesc să-şi facă un nume în blogosferă, devenind astfel posibile ţinte pentru angajatorii care caută performeri. De altfel, subiectul angajă rilor prin intermediul blogului profesional constituie şi tema unui studiu în curs de realizare de către portalul hr-romania.ro, ale cărui rezultate vor fi făcute publice la mijlocul lunii februarie.

„Un blog profesional eviden- ţiază calităţile, abilităţile şi mai ales ideile originale pe care un candidat de top la are în domeniul său“, subliniază Cătălina Cochinescu, consultant în resurse umane al hr-romania.ro.

Pentru recrutare, blogul profesional poate fi important pentru că oferă o imagine asupra modului de gândire a candidatului. „În viitor, blogul va fi o modalitate accesibilă de a intra în contact cu candidaţi care altfel pot fi inaccesibili“, apreciază Andreea Lupan, HR & organizational development specialist al companiei farmaceutice Actavis România."

O armă cu două tăişuri

Deocamdată, blogul profesional nu este o necesitate, însă experţ ii spun că expansiunea este foarte mare, cel puţin în Occident. „Dacă momentan el este «o modă», s-ar putea ca, pe viitor, să devină un element-cheie al dosarului de candidat, fiind ataşat la CV. Este un CV extins“, consideră Cătălina Cochinescu.

La momentul actual, este vorba doar despre un atu folosit în special de cei care au înţeles că mediul on-line şi, în special, blogosfera, sunt căile moderne prin care mulţi recrutori caută oameni de valoare.

Blogul poate să fie un atu pentru cei care ştiu să medieze o discuţie on-line ori pentru cei care au o structură clară, bine definită. Însă este suficientă o greşeală de ortografie pentru ca angajatorul să te scoată din cursa recrutării.

Vorbeşte despre tine

„Blogul este o oglindă profesională, pentru că reflectă imaginea candidatului din punct de vedere al abilităţilor, cunoştinţelor, părerilor, ideilor şi mai ales soluţiilor pe care el le propune sau le dezbate public împreună cu alţi profesionişti în domeniu. Un blog nu prezintă candidatul doar din punct de vedere al aspectului profesional, ci şi personal, comportamental sau al caracterului“, mai spune Cătălina Cochinescu. Practic, este vorba despre un instrument foarte util pentru a identifica persoanele cu potenţial. „O simplă vizită pe un blog este suficientă pentru a înţelege dacă ai de-a face cu un creativ, un om potrivit pe marketing sau cu cineva tehnic. În plus, dacă o persoană a reuşit să facă din numele lui un brand, înseamnă că va putea face asta şi cu un produs. Un blog e o reflectare a talentului“, afirmă Mihaela Stroe, specialistă în comunicare şi leadership.

Şi conducătorii pot fi depistaţi mai uşor pe „firul internetului“. „Dacă ai multe vizite, chiar creşti în trafic, iar oamenii citesc cu interes ce scrii, înseamnă că eşti considerat un expert în domeniu. Şi mai înseamnă că eşti un potenţ ial lider“, este de părere business- coach-ul Alin Ghizăşan.

Subiectivitatea, un pericol

La îndemnul „vorbeşte despre tine“, recrutorii au deja răspuns, dacă tu ai un blog şi dacă, atenţionează Mihaela Stroe, se poate conta pe sinceritate. „Imaginea unui candidat, oferită prin intermediul blogului, este extrem de subiectivă, filtrată 100% prin personalitatea celui care scrie“, avertizează şi Andreea Lupan.

DE RESPECTAT Reguli de funcţionare şi dezvoltare

> Concepe şi dezvoltă blogul astfel încât să reflecte cât mai clar şi puternic experienţa, calităţile, abilităţile, reuşitele şi mai ales punctele de vedere pe care le ai, ca specialist, în domeniul tău.

> Pseudonimul te ţine departe de lista celor care fac recrutări, chiar dacă tu, ca profesionist, ai fi potrivit pentru jobul căutat. Dă-ţi numele complet, cât şi alte date de contact, însoţite, eventual, de o fotografie.

> Postarea zilnică poate fi uneori echivalentă cu suprasolicitarea vizitatorilor şi cu o scădere a calităţii celor scrise. Este suficient să scrii de două-trei ori pe săptămână şi numai dacă ai într-adevăr ceva de spus.

> Nu devia de la subiecte, păstrează stilul, nu trata alte teme decât cele legate de aria domeniului tău.

> Subiectele noi legate de domeniul de activitate nu trebuie să lipsească.

> Menţine-ţi părerile, folosind argumente solide, iar atunci când este cazul, recunoaşte-ţi greşeala.

> Conversează productiv cu cei care îţi răspund la postări şi găseşte calea potrivită pentru a aduce discuţiile pe un făgaş normal.

Sursa: www.hr-romania.ro