Majoritatea utilizatorilor de internet fix din România (90%) folosește internetul de acasă cu scopul de a se informa, în timp ce peste trei sferturi dintre aceștia (77%) accesează rețelele de socializare.
Aceasta reiese dintr-un studiu de piață realizat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații /ANCOM/.
Potrivit sursei citate, în afară de nevoia de informare, utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenți comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceștia prin schimbul de e-mail-uri.
De asemenea, activitățile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenți care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar și 52% dintre cei chestionați care declară că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online.
Pe de altă parte, studiul arată că mai puțini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum și pentru a face tranzacții bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).
În ceea ce privește frecvența de utilizare, un român folosește internetul fix de acasă în medie 24 de zile pe lună, în timp ce 74% dintre cei chestionați îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), iar 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână și numai 4% o dată pe săptămână. Studiul ANCOM relevă, totodată, faptul că internetul fix este accesat de acasă de obicei de pe un computer personal: 72% dintre români se conectează de pe calculator/desktop, 61% de pe laptop/netbook, în timp ce 43% accesează acest serviciu de pe smartphone și 32% de pe tabletă. Un alt dispozitiv prin intermediul căruia utilizatorii casnici au început să acceseze internetul este reprezentat de aparatele de tip Smart TV, utilizate în 9% dintre gospodării.