„Am făcut o reclamaţie la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului pe data de 16 februarie. După ce s-au scurs cele 30 de zile legale de soluţionare, neprimind niciun răspuns, i-am contactat din nou pe e-mail şi telefonic, dar fără rezultat. Între timp, una din cele două probleme reclamate a fost soluţionată de compania implicată, însă nu ştiu ce s-a întâmplat cu reclamaţia mea, la care aştept un răspuns de două luni”, reclamă Cosmin Săndulescu, care nu mai ştie unde se poate adresa în continuare.
Oficialii ANPC dau vina pentru întârziere pe seama numărului mare de solicitări primite. La asta se adaugă şi timpul pe care îl parcurge răspunsul prin poştă până la reclamant. „În acest caz, s-a formulat un răspuns şi a fost trimis deja prin poştă. Întârzierea răspunsului a fost cauzată de o supraaglomerare a personalului cu solicitări. Ar fi trebuit ca în temen legal cineva să înştiinţeze consumatorul, însă echipa a dorit soluționarea reclamaţiei și trimiterea unui răspuns care să răspundă solicitării consumatorului”. Avocatul Poporului sau instanţa Dezamăgită de prestația autorităților este şi o gălățeancă. „De multe ori, am renunţat să apelez la comisariatul locale pentru protecţia consumatorilor pentru că de abia „se urnesc” şi câteodată cer nişte dovezi imposibil de adus”, povesteşte Irina, o femeie de 43 de ani din Galaţi. Atunci când Protecţia Consumatorului nu răspunde sau nu acţionează cum ar trebui, păgubiţii pot apela la Avocatul Poporului şi după aceea la instanţă.