De ce NU transportă PASAGERI. AVIONUL incredibil al inginerilor SOVIETICI / GALERIE FOTO

De ce NU transportă PASAGERI. AVIONUL incredibil al inginerilor SOVIETICI / GALERIE FOTO

Antonov 225 sau An-225 Mriya (Mriya=vis) este considerat cel mai mare avion de transport marfă existent.

Click aici pentru Galeria Foto A fost construit de sovietici în Ucraina, ţara în care se află „biroul de design” Antonov.

  • FILMUL ACCIDENTULUI AVIATIC din Munții Apuseni

NATO a denumit avionul Cossack, iar avionul a fost construit pentru a transporta naveta spaţială Buran. Primul zbor al acestuia a avut loc la data de 21 decembrie 1988. În iunie 1989 a aterizat langa Paris, pe aerodromul Le Bourget.

Mai multe

Ne puteți urmări și pe Google News

Avionul-vedetă al inginerilor sovietici, cum mai este denumit, a fost revopsit în 2009 în culorile steagului ucrainean (albastru-galben). Inginerii sovietici au proiectat colosul plecând de la avionul An-124 "Ruslan", un alt avion sovietic masiv. Până si motoarele avionului Antonov 225 sunt aceleaşi ca ale avionului An-124; Mriya are 6 motoare, cu două mai multe decât An-124. Analiştii spun că avionul AN-225 este vedeta aerului, deoarece inginerii sovietici au creat un avion formidabil, performant, cu un design placut.

Sistemul de aterizare

Ca avion de pasageri, Antonov 225 ar fi putut transporta 1.500 de pasageri pe trei etaje. Dar...Ideea de a transforma An-225 într-un avion de pasageri a fost abandonată imediat după ce-au fost efectuate calculele legate de consumul de combustibil. Din cauza greutăţii, zborurile efectuate de Mriya sunt scumpe - acest colos este folosit, îndeosebi, de organizaţii sau instituţii guvernamentale. Antonov 225 poate transporta 5 tancuri, fuzelajul complet al unui Boieng 737 sau 8 autobuze supraetajate. Sistemul de aterizare este compus din 32 de roţi.

Avionul poate zbura 11500 de km cu o încărcătură de 100 de tone. An-255 este cel mai mare avion din lume. In noiembrie 2004, FAI a înscris An-225 în Guinness Book of Records pentru cele 240 recorduri ale sale. Astăzi există un singur exemplar care este înregistrat sub codul UR-82060. Construcţia celui de-al doilea exemplar (scop militar) a început în 1980 însă, din lipsă de fonduri, a fost stopată în 1994.