Piața asigurărilor medicale se află într-o permanentă evoluție, asemeni unui organism viu, și încearcă tot timpul să țină pasul cu cele mai noi descoperiri din domeniul științei și cel al medicinei pentru a le introduce cât mai rapid în portofoliul de servicii oferit clienților.
Declanșarea pandemiei globale de COVID-19 și lipsa unui tratament eficace în lupta cu noul coronavirus au făcut ca utilizarea platformelor de telemedicină să capete o amploare fără precedent, iar acest lucru a atras atenția principalilor jucători de pe piața de asigurări de sănătate.
Telemedicina este un concept medical revoluționar, care folosește tehnologia informației și cele mai moderne mijloace din domeniul telecomunicațiilor, pentru a livra la distanță servicii medicale complete și de cea mai bună calitate tuturor persoanelor care au nevoie de ele, indiferent de locul unde se află acestea și de momentul în care solicită acest lucru.
Facilitățile i-au făcut pe asiguratori să apeleze din ce în ce mai mult la telemedicină
În aplicațiile de telemedicină, conexiunea dintre pacient și doctor se face în regim interactiv, în timp real, prin tehnologiile de video call și chat, într-un mod extrem de simplu și de rapid.
Aplicațiile de telemedicină pot fi accesate extrem de simplu de către orice persoană care dispune de un dispozitiv electronic inteligent, cel mai adesea un smartphone, de fiecare dată când se confruntă cu o problemă de sănătate apăsătoare, fără a mai fi nevoie de programare prealabilă sau de deplasare fizică pentru a beneficia de ajutorul unui medic specialist.
Numărul de asiguratori care apelează la telemedicină pentru a o oferi clienților lor a crescut ca urmare a folosirii pe o scară tot mai largă a aplicațiilor care se bazează pe acest concept inovator și reglementărilor adoptate de guvernele din toată lumea, pentru a veni în sprijinul pacienților care doresc să se bucure de avanatajele ei.
Crește cererea pentru acest tip de asigurări medicale
Telemedicina le oferă tuturor pacienților șansa la servicii medicale complete și un acces facil, extrem de rapid, la comunicarea virtuală cu un medic, chiar și la distanțe foarte mari sau în locuri extrem de greu accesibile, unde persoanele nu pot beneficia de aceste lucruri dacă apelează la medicina clasică.
Toți asiguratorii din domeniul pieței de asigurări de sănătate care au inclus, într-un procent din ce în ce mai ridicat, în portofoliul lor serviciile bazate pe telemedicină au observat o creștere a cererii din partea clienților pentru acest tip de asigurări de servicii medicale.
Astfel, asiguratorii care apelează tot mai mult la platformele de telemedicină au ajuns rapid la concluzia logică că aplicațiile de telemedicină oferă consultații virtuale care nu se pot deosebi cu nimic de cele realizate față-în-față prin calitatea actului medical oferit pacientului de către medic.
Telemedicina de urgență a ajuns astăzi să facă parte din oferta companiilor de asigurări care activează pe piața de asigurări de sănătate.
Experții din acest domeniu sunt de părere că acest lucru va atrage și mai multe companii să facă același lucru pentru a oferi angajaților din era digitalizării, care se așteaptă la așa numitele servicii medicale la cerere (on demand), facilități moderne, pe măsura pretențiilor lor.
Asiguratorii speră de asemenea că telemedicina va continua să se dezvolte și să ocupe în continuare unul dintre primele locuri în topul preferințelor clienților, pentru a-i ține pe aceștia departe de mediile de asistență medicală foarte scumpe si cozile interminabile din spital.