Danny DeVito: "Nu vreau remake-uri ale filmelor mele"
- Pierpaolo Festa
- 29 martie 2012, 11:30
EXCLUSIV. Celebrul actor a explicat pentru EVZ de ce i-ar fi "omorât" pe Michael Douglas şi Kathleen Turner, dar şi cum s-a implicat în dublarea filmului "Lorax, protectorul pădurii".
Mâine are premiera în România lungmetrajul animat în 3D "Lorax, protectorul pădurii", de Chris Renaud şi Kyle Balda. Distribuţia filmului este compusă din Danny DeVito, Zac Efron, Ed Helms, Taylor Swift, Rob Riggle şi Betty White. Potrivit sinopsisului, "aventurile animate urmăresc peripeţiile unui băiat de 12 ani (Zac Efron) care caută acel lucru unic care îi va aduce afecţiunea fetei de care s-a îndrăgostit.
Pentru a-l descoperi, el trebuie să afle care e povestea morocănosului dar simpaticului Lorax (Danny De- Vito), care se luptă pentru a-şi proteja lumea în care trăieşte". Faimosul actor şi producător a vorbit despre "Lorax, protectorul pădurii", dar şi despre "Războiul rozelor" şi relaţia lui cu Quentin Tarantino.
EVZ: Cum v-aţi pregătit pentru versiunea dublată a lui "Lorax, protectorul pădurii"? Danny DeVito: La varianta în limba italiană a fost extraordinar! Am avut două antrenoare, mamă şi fiică. Fiamma, cântăreaţă de operă, şi Elian. Au venit în SUA şi, alături de ele, am exersat fiecare replică. Eu nu vorbesc fluent italiana, o vorbesc doar cât să comand nişte paste, dar asta e tot ce pot să spun. Asta şi "vino rosso". Dar voiam să respect limba, aşa că am lucrat foarte mult, iar ele au fost teribil de conştiincioase. Le-am rugat să îmi spună dacă nu sună bine. Am făcut acelaşi lucru în germană de două ori în spaniolă şi o dată în rusă. M-am simţit foarte în largul meu, deşi nu cunoşteam niciuna dintre limbi. Tot ce pot să spun în rusă este "niet". Dar a fost un proces, cam ca atunci când faci un film. Încă nu am văzut filmul în italiană, dar am văzut varianta în ruseşte.
Nu v-aţi mai implicat în dublare de ani buni. S-a schimbat ceva? Nu foarte multe. Acum sunt mai rapizi. Şi, din punct de vedere tehnic, pot face mai multe chestii cu faţa actorului. De pildă, scena de step de la finalul "Artistului". Eu nu cred că tipul ăla (Jean Dujardin – n.r.) putea dansa aşa. Cred că i-au luat faţa şi i-au lipit-o de corpul unui dansator.
S-a vorbit de un remake al filmului "Războiul rozelor"... Eu nu l-aş face. E un film clasic, nu merită stricat cu un remake. Altcineva l-ar putea face, doar nu sunt eu proprietarul drepturilor. Eu am fost doar o altă albină-lucrătoare din stup, un alt angajat. Ce să facem acum – remake- uri la "Hoffa", "Matilda", toate filmele pe care le-am făcut? Nu vreau aşa ceva. Nu vreau să văd remake-uri ale filmelor mele.
Nu aţi vrea ca nici unul din aceste remake-uri să ajungă pe ecrane? Nu. Aş distruge astfel de idei din faşă. Pe Michael (Douglas – n.r.) şi Kathleen (Turner – n.r.) i-aş fi omorât şi mai devreme, nici n-aş fi aşteptat finalul filmului, i-aş fi omorât după genericul de început (râde).
PARIU
Totul pentru Quentin Aţi fost co-producător la "Pulp Fiction"... Nu eu i-am asigurat finanţarea. Eu am făcut o afacere foarte deşteaptă cu Quentin (Tarantino – n.r.). Am pariat pe el înainte să apară "Reservoir Dogs". Mi s-a dat scenariul şi am zis: "Vreau să fac acest film". Mi s-a zis că e deja făcut.
Am cerut o întrevedere cu Quentin şi l-am întrebat: "Ce mai vrei să faci?". Mi-a zis că un film cu trei poveşti întrepătrunse. I-am spus că asta era tot ce aveam nevoie să aud. L-am dus la studioul cu care aveam eu o înţelegere. Un an mai târziu, mi se aduce un scenariu. L-am deschis şi scria "«Pulp Fiction», de Quentin Tarantino, varianta finală".
L-am citit şi am râs cu lacrimi. Era extraordinar! L-am dus la studio, iar acesta a respins scenariul. L-am întrebat pe director de ce. Mi-a spus că e prea violent. Asta mi-a zis acelaşi tip care aprobase "Cliffhanger", în care Stallone împuşcă tot ce mişcă!
Am sărit pe biroul tipului, m-am comportat ca un animal şi am zbierat la el, întrebându-l dacă e dus cu capul. M-a dat afară. Nu am avut altceva ce să fac, aşa că am dus scenariul la Harvey Weinstein, care şi-a dorit foarte mult să facă "Pulp Fiction".