Dan Adamescu și Doru Bușcu se bat pe brandul „Academia Cațavencu”

SC Caţavencu SA va fi scoasă la licitaţie mâine, la trei săptămâni după ce Tribunalul Bucureşti a anunţat intrarea în faliment a companiei. Cel mai valoros este considerat brandul "Academia Caţavencu", al cărui preţ este estimat la 150.000 de euro.

Doru Bușcu, director editorial la Academia Cațavencu, și jurnalista Sabina Fati s-au înscris la licitația pentru cumpărarea mărcii Cațavencu. Cei doi au plătit garanția de participare, în valoare de 45.000 de euro.

Potrivit lui Doru Bușcu, care a avut o intervenție în această dimineață la Radio Guerrilla, Sabina Fati îl reprezintă pe omul de afaceri Dan Adamescu, cel care deține și cotidianul România Liberă. 

Lichidatorul judiciar, General Group Expert SRL, a anunţat licitaţia printr-un anunţ din cotidianul România Liberă, publicat ieri şi preluat de paginademedia.ro.

Potrivit anunţului, bunurile care vor fi scoase la licitaţie mâine sunt:

  • marca Academia Caţavencu - preţ de pornire 149.322 eur, fără TVA;
  • apartament cu 3 camere, Stefăneştii de Jos - preţ de pornire 103.390 de euro, fără TVA;
  • autoturisme - 190.122 euro, fără TVA;
  • aparatură, birotică, mobilier - 96.905 euro, fără TVA;

Dacă bunurile nu se vând la licitaţie de mâine, ele vor fi supuse altor licitaţii, prima dintre ele programată pentru 3 iunie. "Evaluarea de 150.000 de euro poate părea mică"

Contactat de EVZ, jurnalistul de media Petrişor Obae a opinat asupra preţului cerut pentru marca Academia Caţavencu.

  • "La prima vedere, evaluarea poate părea mică. Dar nu ştiu toate detaliile luate în calcul la această evaluare. La valoarea unui brand contribuie şi situaţia financiară a firmei. Iar faptul că SC Caţavencu SA este în faliment contează enorm".

În ciuda falimentului, revista Academia Caţavencu continuă să apară. Decizia a fost luată de Adunarea Generală a creditorilor companiei, deşi unii dintre creditori au susţinut că apariţia revistei, în condiţiile falimentului firmei care o susţine, e ilegală. Potrivit Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în intervalul octombrie-decembria 2010, Academia Caţavencu vindea aproximativ 20.000 de exemplare pe număr. În acelaşi interval, concurentul Kamikaze înregistra vânzări de circa 6.700 de exemplare pe număr. CITIŢI ŞI:

  • ANAF: "Apreciem că nu mai există temei legal în baza căruia «Academia Caţavencu» să mai poată fi editată"
  • Kamikaze: Academia Caţavencu apare ilegal
  • "Academia Caţavencu" a intrat oficial în faliment. Tribunalul va decide pe 13 septembrie dacă admite cererea societății