Dacia va lansa în România modelul Sandero pe 3 iunie, iar comenzile pentru maşină vor putea fi preluate imediat după lansare, astfel încât primele livrări către clienţi vor fi făcute la sfârşitul lunii iunie.

Potrivit estimărilor lui Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, modelul se va vinde în 50.000 de unităţi pe piaţa românească, în a doua jumătate a acestui an. Altfel spus, constructorul român va vinde 416 automobile Sandero pe zi. Prin comparaţie, Dacia a comercializat în România, pe tot parcursul anului trecut, puţin peste 100.000 de automobile, iar vânzările totale de autoturisme pe piaţa locală au atins 300.000 de unităţi, în 2007. Pe pieţele străine, oficialul constructorului estimează că vânzările vor atinge cel puţin 25.000 de unităţi.

„Sandero va reprezenta revirimentul vânzărilor Dacia pe piaţa românească. Preţul şi performanţele vor atrage clienţi de toate vârstele. În plus, este cea mai bine pregătită maşină pentru condiţiile de trafic din România“, ne-a declarat Stroe.

Preţ maxim: 9.500 de euro

Maşina va fi disponibilă în patru variante de motorizare, respectiv două pe benzină, de 1,4 litri de 75 de caiputere şi 1,6 litri de 90 de cai-putere, şi două diesel, ambele de 1,5 litri, în variante de putere de 70 şi 85 de cai-putere. Preţul nu va depăşi 9.500 de euro pentru cea mai echipată versiune, potrivit datelor anunţate de constructor la prezentarea modelului. Preţul de bază al modelului se va apropia de cel al Loganului, de circa 6.500 de euro.

În gama de preţuri în care se va plasa noul Sandero se regăsesc modele precum Chevrolet Aveo, Fiat Punto, Ford Fiesta, Opel Corsa sau Renault Symbol.

Modelul va fi comercializat, din iunie, în România, Bulgaria, Turcia şi Franţa, iar până la sfârşitul anului va fi disponibil clienţilor din 40 de ţări.

Noutăţi pe bicorp

Autoturismul va fi dotat cu ABS, airbaguri şi sistem de asistare la frânarea de urgenţă, premieră pentru Dacia, care permite reducerea cu până la 20% a distanţei de frânare. În România însă, Dacia Sandero va avea o garanţie la jumătate faţă de cea oferită pe plan internaţional, adică de 18 luni şi 100.000 de kilometri. Oficialii Dacia au explicat că această decizie este strict legată de preţul final, care va fi mai mic în România decât pe alte pieţe. În Franţa, de exemplu, cea mai scumpă versiune de Sandero va costa 10.800 de euro.

Hatchback-ul Dacia Sandero are o lungime de 4,02 metri, în timp ce lăţimea maşinii este de 1,746 metri, iar înălţimea de 1,53 metri. Garda la sol măsoară 15,5 centimetri. Volumul portbagajului va fi de 320 de litri, iar cu bancheta spate rabatată, acesta va depăşi 1.050 de litri.

SCHIMBARE LA FAŢĂ

Sandero aduce noua siglă

Dacia Sandero este primul model care va purta noua siglă Dacia. Prezentată la Salonul Auto de la Geneva din martie 2008, odată cu lansarea Sandero, sigla nouă va fi montată iniţial doar pe acest model. Vechile sigle vor fi înlocuite treptat şi la celelalte maşini Dacia care urmează să fie produse. Pe noua siglă a companiei este inscripţionat, cu albastru, numele Dacia în partea superioară. Noua siglă Dacia este o combinaţie între identităţile vizuale ale Renault şi Nissan şi are forma unui „U“ cromat. Actuala emblemă Dacia seamănă cu un scut, iar numele companiei este inscripţionat cu litere cromate pe fond albastru.