Dacia Spring este căutată de o mulțime de șoferi datorită prețului său accesibil. Chiar dacă este companie românească, unele modele de mașini sunt mai ieftine în Germania.
Dacia Spring este una dintre cele mai accesibile mașini. Până în anul trecut, prin intermediul programului Rabla Plus, se puteau obține subvenții de până la aproximativ 11.000 de euro, ceea ce ducea costul unei mașini la jumătate din prețul inițial.
Dacia Spring, mai ieftină ca în Germania
Pentru anul 2024, subvențiile au fost reduse la jumătate. Dacia a aplicat, cel puțin temporar, discounturi de peste 7.000 de euro pentru modelele aflate în stoc. În Germania, mașinile disponibile în stoc beneficiază de un discount semnificativ până la data de 31 martie 2024, acesta ajungând la suma de 10.000 de euro. Acest „elektrobonus” de 10.000 de euro reduce prețul unei Dacia Spring la 12.750 de euro, comparativ cu prețul de 22.750 de euro.
Acest preț este cu 1.545 de euro mai mic decât cel al celei mai ieftine variante de Spring disponibilă în România la momentul redactării acestui articol. Mai mult, Dacia Spring a ajuns a treia cea mai bine vândută mașină de pe piață din Franța.
Subvenție de până la 6.750 de euro
După ce Germania a comunicat că renunță complet la subvențiile pentru mașinile electrice, mai mulți producători au anunțat intenția de a reduce costurile modelelor electrice. Programul finanțat de statul german oferea cumpărătorilor de vehicule electrice o subvenție de până la 6.750 de euro, iar o parte din acești bani era suportată și de producătorul auto, în funcție de valoarea mașinii.
Audi, Mercedes-Benz, Stellantis și Volkswagen sunt printre producătorii care au confirmat că vor susține financiar o subvenție pentru cumpărătorii germani de vehicule electrice.
Valoarea tichetelor Rabla Plus a fost redusă
În România, valoarea tichetelor Rabla Plus pentru anul 2024 a fost redusă la jumătate, iar noile sume sunt următoarele:
- 25.500 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou, pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie pe hidrogen;
- 13.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, care generează maximum 80 g CO₂/km în sistem WLTP;
- 13.000 lei pentru achiziționarea unei motociclete electrice, potrivit știripesurse.