România. SUV-ul Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump vehicul realizat vreodată de marca românească, va fi prezentat public la Paris. Totuși, producția modelului nu va începe în acest an.
Noul SUV, care va marca o premieră pentru brandul Dacia atât prin dimensiuni de peste 4,60 metri, cât și prin prețuri ce depășesc 30.000 de euro, va fi lansat pe 14 octombrie la Paris, în prima zi a Salonului Mondial de l'Auto, potrivit profit.ro.
Producția pentru noua Dacia Bigster începe abia în 2025
În același timp, uzina din România începe pregătirea pentru producție, care implică ajustarea instalațiilor și echipamentelor pentru noul model.
Primele vehicule, cele de preserie, vor fi fabricate la sfârșitul acestui an, în timp ce producția de serie va începe abia în 2025.
„Bigster va fi mai mult un SUV, va fi un automobil pentru cruising, pentru călătorii mari, este ceea ce caută oamenii la crossoverele din segmentul C. Caută o mașină spațioasă, cu poziție înaltă, confort, volum și toate astea le vom oferi cu noul Bigster”, a explicat Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia.
Printre modificările aduse modelului Dacia Bigster s-ar putea număra eliminarea piesei de plastic negru de pe ușă, care amintește de un snorkel de off-road, dar care nu are o funcționalitate reală pe Duster.
Prețul se apropie de 30.000 de euro
Prețul modelului Dacia Bigster va depăși cu siguranță 20.000 de euro, dar va rămâne relativ aproape de acest prag.
Conform estimărilor Profit.ro, versiunea de bază ECO-G ar putea începe de la aproximativ 22.000 de euro, iar varianta complet echipată, cu motorul similar, ar putea ajunge în jurul valorii de 25.000 de euro.
În plus, versiunea Bigster cu noua motorizare hibridă, în echiparea Essential, va avea un preț estimat de aproximativ 28.000 de euro.
De asemenea, este de așteptat ca Bigster să fie primul model Dacia care va depăși 30.000 de euro în configurația sa cea mai luxoasă.
Dacia se așteaptă la o creștere a profitului
Odată cu începutul producției modelului Dacia Bigster, producătorul auto va pătrunde într-o nouă categorie de profitabilitate.
Aceasta se datorează prețurilor mai mari și investițiilor semnificative efectuate în platforma și componentele CMF-B low-spec, care sunt deja utilizate și în modelul Duster.
Cu o marjă operațională actuală de peste 12% și un obiectiv EBIT de 15% pentru 2030, când Dacia se așteaptă să vândă un milion de vehicule anual, marca românească, parte a Renault Group, își propune să-și dubleze veniturile în următorii cinci ani.