Pe 16 martie 2016, Guvernul României a anunțat public intenția de a achiziționa sculptura „Cumințenia Pământului”, una dintre cele mai importante lucrări din opera lui Constantin Brâncuși, printr-un efort comun susținut de stat și de donatori. Acum, statul caută idei de publicitate pentru campania de strângere de fonduri.
Subscripția publică ce va fi deschisă zilele următoare are ca obiectiv colectarea sumei de șase milioane de euro, bani ce se vor adăuga celor cinci milioane alocate de Guvern pentru achiziția sculpturii. „Pentru susținerea subscripției, Ministerul Culturii dorește să inițieze o campanie de comunicare integrată. Agențiile de publicitate interesate sunt invitate să participe la un proces de selecție”, anunță Ministerul Culturii.
Selecția se va derula separat pentru partea de creație, media și comunicare digitală și separat pentru componenta de relații publice a campaniei și va fi coordonată de o Comisie formată din reprezentanți ai Ministerului Culturii, asistată de consultanți din partea industriei de publicitate şi IAA România.
Agențiile interesate sunt rugate să trimită prezentările de portofoliu pe adresa de email office@iaa.ro, specificând pentru ce componentă se înscriu în selecție, până la data de 5 aprilie 2016.
În urma analizei portofoliilor, Comisia va desemna un număr de trei agenții pentru fiecare componentă a campaniei, agenții care vor fi rugate să dezvolte propuneri concrete pe baza unui brief. Agențiile selectate vor fi rugate să lucreze pro bono pentru implementarea campaniei, inclusiv în ceea ce privește costurile cu terții.
Achiziția operei „Cumințenia Pământului” este unul dintre cele mai importante proiecte naționale care poate întări solidaritatea dintre stat și societate, reprezentând un precedent important pentru protecția și salvarea patrimoniului național, se mai arată în comunicatul ministerului.