Nu putem miza pe arhitectură, dar putem profita de viaţa de noapte efervescentă.
În afară de Centrul Vechi, muzee şi Palatul Parlamentului, puţine sunt lucrurile pe care le vede un străin sau chiar un român din provincie venit în vizită în Capitală.
Potrivit lui Călin Ile, managerul general al hotelului Ibis de la Gara de Nord, 75% dintre străini ne trec pragul în scopul afacerilor, numărul celor care vin de plăcere în Bucureşti fiind mult mai mic. Acesta consideră că, pe termen scurt, Bucureştiul ar trebui să se promoveze ca destinaţie pentru tineri, să mizeze pe viaţa de noapte şi pe organizarea de evenimente, fără să neglijeze şi partea de cultură şi istorie.
Anul trecut, Bucureştiul a atras puţin peste un milion de turişti, iar în primele patru luni ale acestui an, numărul acestora a ajuns la circa 350.000, în creştere faţă de acceaşi perioadă din 2010.
Mizăm pe clubbing şi pe concerte
Dacă nu putem rivaliza cu Viena, Paris sau Budapesta ca bijuterii arhitecturale, atunci ar trebui să profităm de faptul că zona de clubbing este cunoscută în Europa.
Elena Udrea, ministrul turismului, consideră că Bucureştiul are cea mai bună ofertă de divertisment din sud-estul bătrânului continent.
Potrivit lui Ile, Capitala României nu ar avea nicio problemă în a fi promovată ca destinaţie de city-break. "Avem ce să le arătăm trei zile: de la Palatul Parlamentului, care este o construcţie unică în Europa la Palatul Regal (actualul Muzeu de Artă - n.r.) şi Ateneu şi până la partea de parcuri", a precizat acesta. Totodată, Călin Ile este de părere că ar trebui să ne promovăm capitala ca destinaţie de evenimente. Organizarea unor concerte sau spectacole nu costă mult, iar despre cât de profitabile sunt pot vorbi organizatorii numeroaselor concerte care au animat Bucureştiul anul acesta. "Numai la concertul Bon Jovi au venit circa 5.200 de bulgari, iar la finala Europa League sunt aşteptaţi circa 35.000 de turişti", a precizat managerul de la Ibis.
Pe aceste direcţii au făcut recomandări şi consultanţii angajaţi de Ministerul Turismului pentru a face un plan de marketing turistic al Bucureştiului pentru următorii patru ani. Dacă Primăria Capitalei va respecta recomandările experţilor, aceştia estimează că numărul mediu al turiştilor care vin în Bucureşti şi notorietatea oraşului vor creşte cu 4,8%, respectiv 15% pe an.
- Ce se poate vedea din autobuzul supraetajat care circulă prin Capitală. Elena Udrea, primul călător