Cum vor producătorii şi importatorii auto să ÎNLOCUIASCĂ TIMBRUL DE MEDIU

Cum vor producătorii şi importatorii auto să ÎNLOCUIASCĂ TIMBRUL DE MEDIU

Reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de automobile din România susţin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la timbrul de mediu, sistem care să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât şi un impozit aplicat diferenţiat pentru maşinile noi şi cele rulate.

“Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o iniţiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în ţară a vehiculelor şi, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare şi, în acelaşi timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru maşinile mai noi, mai puţin poluante. Asta este propunerea pe care o veţi regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto naţional are nişte indicatori civilizaţi. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru maşinile noi şi un impozit mai mare pentru maşinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câţiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în ţară şi, totodată, posesia lor”, a declarat astăzi, într-o conferinţă de presă, Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), transmite Agerpres. 

La rândul său, preşedintele APIA, Ernest Popovici, a menţionat că piaţa auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de maşini noi, după ce timbrul de mediu va fi eliminat. 

“Eliminarea timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piaţa auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariţia Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, faţă de 1 la 3 (maşină nouă vândută vs maşini rulate vândute, n.r.)”, a explicat Popovici. 

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care urmează să fie eliminate de la 1 februarie. 

Impozit diferenţiat şi la nemţi, dar deductibil

Şi nemţii vor introduce o taxă de mediu pentru autoturisme, sub forma unui impozit auto diferenţiat, în funcţie de gradul de poluare a maşinii. Astfel, Cabinetul german a aprobat ieri planurile referitoare la introducerea unei taxe pe autostrăzi pentru autoturisme, după ce a soluţionat o dispută cu Comisia Europeană care s-a arătat îngrijorată că noua taxă este discriminatorie pentru şoferii străini, potrivit Reuters. 

Conform noilor planuri, Germania va introduce o taxă pe autostrăzi pentru autoturismele înmatriculate în străinătate, iar nivelul taxei va varia în funcţie de criteriile de mediu, astfel că autoturismele care poluează mai puţin vor plăti o taxă mai mică. Nivelul maxim al taxei pentru un vehicul înmatriculat în străinătate va fi de 130 de euro pe an, transmite Agerpres. 

Vehiculele înregistrate în Germania vor plăti şi ele această taxă, care va putea fi însă dedusă din taxa anuală pe autovehicul, astfel că şoferii străini vor fi, efectiv, singurii care vor plăti noua taxă. Citiţi mai multe despre acest subiect aici