Mediul online a devenit în ultima perioadă locut de unde din ce în ce mai mulți oameni își câștigă existența. De multe ori această alternativă financiară depășește cu mult media salarială.
Mediul online a devenit în ultima perioadă locut de unde din ce în ce mai mulți oameni își câștigă existența. De multe ori această alternativă financiară depășește cu mult media salarială, iar Facebook tocmai și-a schimbat condițiile de monetizare.
Youtube, Instagram, Twitter, Snapchat, dar și alte platforme de socializare permit monetizarea videoclipurilor și postărilor. După ele, vine Facebook, care va permite și el acest lucru, sub formă de reclame.
Anunţul a fost publicat de companie, care a detaliat planurile de sprijin pentru creatorii de conţinut. Astfel, aceştia vor avea posibilitatea de a câştiga mai mulţi bani fără a migra pe alte reţele mai mici.
Cum câștigi bani pe Facebook
Proprietarul Snapchat, Snap Inc, a plătit un milion de dolari pe zi creatorilor care realizează videoclipuri scurte virale pentru Snapchat Spotlight. Şi Twitter a anunţat recent că va lansa „Super Follows”, care le va permite utilizatorilor să-şi taxeze urmăritorii pentru conţinut exclusiv.
Facebook spune că se vor putea câştiga bani din videoclipuri de un minut, în comparaţie cu lungimea de trei minute stabilită anterior pentru monetizare.
De asemenea, va începe testarea stickerelor publicitare, pe care creatorii de conţinut le vor putea folosi în story-urile de pe Facebook pentru venituri suplimentare.
În plus, mai mulţi creatori se pot califica acum pentru a câştiga venituri din publicitate în cadrul videoclipurilor live-streaming, program destinat anterior doar unui număr restrâns de persoane.
TikTok, noul trend online
Era doar o chestiune de timp până când cei mai prolifici creatori de conținut să înceapă să facă bani pe TikTok, iar inevitabilul s-a produs.
Cei de la TikTok au anunțat crearea unui fond pentru creatorii de conținut de pe platformă, Creators Fund. În valoarea de 200 de milioane de dolari, bugetul respectiv va fi folosit pentru a plăti personalități populare pentru conținutul pe care îl postează. Dacă totul merge bine, TikTok speră să crească acel buget până la un miliard de dolari anul acesta.