Cum s-au descurcat operatorii de telefonie mobilă în primele şase luni din 2011
- Dinu Boboc
- 31 iulie 2011, 00:48
Cel de-al doilea trimestru al acestui an a însemnat venituri mai mici şi clienţi mai puţini pentru principalii operatori de telefonie mobilă din România, Orange şi Vodafone, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Astfel, liderul pieţei, Orange, a raportat venituri cu 4,9% mai mici în perioada aprilie-iunie, până la 235 mil. euro, în timp ce Vodafone a înregistrat un minus de 6,3% în aceeaşi perioadă, la veniturile din servicii. România a fost singura ţară din Europa în care operatorul France Telecom a înregistrat o scădere (-5,6%) a veniturilor în primul semestru al acestui an, până la 457 milioane euro, iar la divizia din Elveţia s-au înregistrat rezultate asemănătoare cu aceeşi perioadă a anului trecut.
Numărul de clienţi a scăzut cu 3,4% în cazul Orange, până la pragul de 10,12 milioane, în timp ce Vodafone a înregistrat un minus de 9% în aprilie-iunie, până la 8,93 milioane clienţi.
Pe plan internaţional
France Telecom a pus la vânzare diviziile din Elveţia, Austria şi Portugalia, iar suma obţinută ar putea fi de circa două miliarde de euro, potrivit estimărilor analiştilor citaţi de Reuters. Anunţul vine după ce rezultatele financiare date recent publicităţii au ratat de puţin estimările analiştilor, dar se menţin în grafic pentru prognoza referitoare la acest an.
Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a confirmat recent ratingul pentru împrumuturile pe termen lung ale operatorului francez de telecomunicaţii France Telecom la 'A minus', cu perspectivă stabilă, şi calificativul pe termen scurt la 'F2'. De cealaltă parte, acţiunile Vodafone de pe bursa americană au crescut după ce Verizon Wireless, un joint venture cu Verizon Communications, a anunţat că va plăti dividende celor două companii, a anunţat Business Week. Vodafone deţine 45% din Verizon Wireless.
Cosmote lansează un nou telefon sub brand propriu
Cel de-al treilea mare operator de telefonie mobilă, Cosmote, a anunţat recent lansarea unui nou telefon sub brand propriu. Pentru a promova noul telefon, compania a lansat o campanie de publicitate având jocurile Angry Birds ca element central.
Cosmote move este un terminal cu ecran TFT capacitiv de 2,8 inci, ce foloseste sistemul de operare Android Froyo şi oferă conectivitate EDGE şi HDSPA, permiţând o viteză de descărcare de până la 7.2 Mbps. Conectivitatea este completată de Wi-Fi şi Bluetooth. Telefonul este disponibil la la preţul de 499 RON (TVA inclus), fără abonament.
Cosmote România a avut venituri mai mici cu 6,5% în primul trimestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la nivelul de 107,3 milioane euro. Totodată, veniturile obţinute de divizia de telefonie fixă au scăzut cu 10,9%, până la 166,3 milioane euro. EBITDA (profit operaţional – n.r.) a crescut cu 171,2%, până la 17,9 milioane euro, marja rămânând la 16,7%, o creştere de 11 puncte comparativ cu anul anterior.