Cu toată nebunia din ultima lună, de când au apărut zvonurile că Pilonul II de pensii fie va fi desființat, fie transformate în opțional, mulți cititori ne-au întrebat cum ar putea să afl e, la zi, câți bani au în conturile lor de la aceste fonduri.
În 2008, când au fost înființate fondurile de pensii administrate privat (Pilonul II) fiecare angajat de până la 35 de ani (opțional cei până la 45 de ani) au avut de ales sau au fost distibuiți automat la un astfel de fond.
La semnarea actelor, aveai opțiunea de a fi informat lunar în momentul când îți intra în cont suma redirecționată de la stat. Cu mențiunile că: cei care șiau activat această opțiune, primesc pe mail (sau la cutia poștală) aceste informații, și că încasarea contribuțiilor în aceste fonduri se face cu un decalaj de două luni. Spre exemplu, contribuțiile aferente lunilor noiembrie și decembrie 2017 au fost virate în ianuarie, respectiv februarie 2018, și tot așa.
Îți faci cont online la fondul de pensii
Dacă nu ai activată această opțiune, ai mai multe variante la dispoziție. Prima e cea directă. Te duci la reprezentanța fondului unde ai banii de pensie, cu documentul de identitate la tine, și întrebi câți bani ți s-au adunat în cont.
O a doua variantă e cea online. Toate cele 7 fonduri de pensii din Pilonul II oferă clienților lor posibilitatea de a-și face cont pe paginile lor, astfel încât aceștia să poată verifica, când vor, activele pe care le dețin. Să-ți faci un astfel de cont e ușor, completezi un formular standard, dar pentru autentificarea datelor vei fi contactat de un reprezentant al fondului de pensii astfel încât să nu se ajungă la situația ca altcineva să poată vedea datele tale personale.
Cerere prin ASF
În cazul în care reprezentanții fondurilor nu îți aprobă rapid contul online sau dacă nu știi la ce fond de pensii ești arondat, apelezi la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), completând petiția de la adresa: https://asfromania.ro/scr/petitiiFP.
Treceți: nume, prenume, CNP-ul, număr de telefon, adresa de email, iar în căsuța „observații” puneți intervalul orar în care doriți să fiți contactat. După care apăsați butonul „caută”. Dacă în termen de 10 zile nu sunteți contactat de către administratorul fondului de pensii la care sunteți arondat, faceți notificare pe email, la adresa office@asfromania.ro, ca lucrurile să se rezolve.