Cum pot circula șoferii fără permis în starea de urgență. Anunț important pentru transportatori!

Chiar dacă nu au permisul de conducere asupra lor, în starea de urgență impusă de autorități, șoferii pot circula, fără probleme, în anumite condiții. Oficiali din Poliția Rutieră au explicat, în exclusivitate pntru evz.ro, cine sunt cei care pot beneficia de acest privilegiu. Veste de ultimă oră pentru transportatori și șoferii de TIR

Pe drumurile publice pot circula șoferii care dețin permise de conducere suspendate dar le expiră suspendările în perioada din timpul interdicțiilor impuse de Ordonanța militară. Mai exact, din 26 martie.

Concret, așa cum au explicat, în exclusivitate pentru evz.ro, oficiali din Brigada Rutieră a Capitalei, șoferii nu se vor mai deplasa la birourile de poliție rutieră, ci vor suna la un număr de telefon unde vor anunța că le-a expirat suspendarea iar, din acel moment, datele legate de expirarea suspendării vor fi introduse în calculator. Apoi, omul va putea conduce autovehiculul în deplină legalitate.

În mod asemănător, cei care se află în litigiu la judecătorii ori au dosare în derulare la parchete, beneficiază de prelungirea automata a dovezilor de circulație, fără să se mai prezinte la ghișu sau la procuror. Asta se întâmplă până la expirarea perioadei de carantină, impusă de parchete, poliție și instanțele de judecată.

În context, Parchtul General a transmis că, la toate unitățile de perchet din țară, dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere vor fi prelungite din oficiu. Astfel, persoanele care au dovezi care expiră în perioada stării de urgenţă nu vor mai fi nevoite să depună cererile de prelungire.

Procurorii precizează că această măsură a fost luată pentru a preveni răspândirii epidemiei de Coronavirus în România.

Astfel, toate ordonanţele de prelungire vor fi transmise direct către unităţile de poliţie competente, fără să mai fie nevoie de consemnarea prelungirii pe dovada propriu-zisă.

Legat de permisele de conducere, iată ce a transmis Brigada Rutieră a Capitalei …

Practic, Brigada Rutieră a Capitalei a anunțat că suspendă, începând de joi, 26 februarie, activitatea ce implică relația cu publicul, până pe data de 30 martie. O problemă o au acei șoferi care au permisul suspendat și se află în litigiu la judecătorii, pentru a le fi prelungită o dovadă de circulație.

Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență

Toate căile de comunicare cu Poliția Rutieră față de avize, cereri și petiții vor fi pe cale electronica, fax sau servicii poștale.

„În contextul măsurilor dispuse prin Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgentă pe teritoriul României, Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr.3 din 24.03.2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19, a măsurilor adoptate de Comitetul Național pentru Situatii Speciale de Urgentă, pentru limitarea riscului de răspândire a infectiei cu Coronavirus, va aducem la cunoștința ca, începând cu data de 26.03.2020, activitatea ce implică relația cu publicul se suspendă temporar până ziua de 30.03.2020, când vom reveni cu precizări.

În perioada 26.03-30.03.2020,  inclusiv, va rugăm sa aveți in vedere următoarele aspecte…

Astfel, așa cum arată Brigada Rutieră a Capitalei:

-în cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, veti apela 021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00), aceasta opțiune este valabila doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expira în perioada 26.03-30.03.2020, inclusiv;

-petițiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

-cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune  exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;

-cererile privind istoricul sanctiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca in termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;

 

-în cazul prelungirii dreptului de circulație conform art. 111 alin. 6 din OUG 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, veți proceda după cum urmează:

 

-pentru dosarele penale aflate pe rolul instanțelor de judecată, potrivit Hotarârii Consilului Superior al Magistraturii-Sectia pentru Judecatori nr. 417/2020, pe durata stării de urgentă, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispozitiile art. 14 din Decretul Presedintelui României nr.195/2020;

 

-în situația depunerii plângerii contraventionale, veți transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la  numărul:021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00);

Toate cererile transmise vor fi însoțite obligatoriu de o copie a documentului de identitate.

Activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație este suspendată în perioada 26.03-30.03.2020, inclusiv.

Nu în ultimul rând, amintim care sunt ultimele prevederi legale care îi vizează pe șoferii de TIR…

Prin Ordonanța Militară numărul 4, din  29 martie s-a decis: „Șoferii de tir pot opta pentru locul unde vor sta în izolare sau carantină„

În consecință, se prevede:

„Art.4 - (1) La intrarea în țară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalități de protecție împotriva răspândirii COVID-19:

 

  1. a) carantinarea în spații puse la dispoziție de către angajator;
  2. b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se „gospodăresc, sau singuri, în alt spațiu locativ disponibil;
  3. c) carantinarea la cerere, în spațiile puse la dispoziție de autoritățile administrației publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării.

(2) Opțiunea pentru una dintre modalitățile prevăzute la alin. (1) se materializează prin completarea, de către conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, a unei declarații pe propria răspundere prin care își asumă una dintre cele 3 variante de carantinare/izolare.

 

(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și piloților de aeronave și personalului navigant.

 

(4) Măsura se aplică începând cu data de 31 martie 2020”.