Se dau mii de lei de la stat pentru cei care au lucrat în regim de telemuncă!

Persoanele care au lucrat în regim de telemuncă pot primi 2.500 de lei de la Guvern.

Violeta Alexandru , ministrul muncii, a emis ordinul care stabileşte modaltăţile de acordare a sprijinului financiar pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă, dar şi ce pot cumpăra cu banii.

Banii se vor acorda la cererea şi prin intermediul angajatorului

Dacă un angajator are angajaţi care au lucrat în regim de telemuncă cel puţin 15 zile lucrătoare pe perioada stării de urgenţă, poate accesa suma de 2.500 de lei.

Banii vor putea folosiți pentru achiziţionarea echipamentelor IT (smartphone, tabletă, laptop), pe care un angajator este obligat să le asigure angajaţilor. Pentru a accesa banii, angajatorul trebuie să transmită online agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă mai multe documente.

Obligaţii

După 30 de zile de la primirea sumei pentru fiecare angajat, angajatorul are obligaţia de a transmite, tot online, agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă câteva documente justificative.

 Dacă apelezi, ca angajator, la reducerea timpului de muncă pentru angajat tu îl vei plăti cu 50% din salariu, iar statul oferă o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul iniţial şi salariul de după modificarea programului de muncă.

De exemplu, pentru un salariu net de 4.000 de lei, avem un total de 6.800 de lei brut. După modificarea programului la 50%, angajatorul va plăti 3.400 de lei din brut, iar statul 75% din 3.400 de lei, adică 2.550 de lei.

Această măsură se adresează angajatorilor care au statutul de întreprinderi mici şi mijlocii şi care au făcut dovada utilizării telemuncii în perioada stării de urgenţă. Banii se acordă prin Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, din subvenţii de la bugetul de stat, în limita bugetului alocat, până la 31 decembrie 2020.

Cine nu poate accesa fondurile pentru telemuncă

Măsurile adoptate nu se aplică instituţiilor publice, angajatorilor care la data solicitării se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate şi nici angajatorilor care sunt înregistraţi în jurisdicţii necooperante în scopuri fiscale.

Printre acestea acestea se numără facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice, bonurile fiscale sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor, fişele de evidenţă a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosinţa telesalariaţilor, informează TVR1.