Reprezentanții Curții de Conturi au transmis Primăriei Timișoara un raport în care constată șapte nereguli și prejudicii importante. Numai banii pe care și i-au alocat directorii sunt de ordinul  zecilor de mii de euro.

În perioada ianuarie 2013 – noiembrie 2015 directorului general i s-a plătit suma totală de 41.995 de lei, reprezentând ”plata concediului de odihnă neefectuat”, sumă pusă în plată nelegal, după cum au stabilit auditorii. Și directorul economic de la SC Horticultura SA și-a  dat niște sporuri,  ”o sumă brută acordată nelegal în cuantum de 39.050 lei”, se mai arată în raportul Curții de Conturi.

Directorii au avut grijă de buzunarul lor, dar nu de contabilitatea societății Consiliului Local. Altfel nu se explică faptul că SC Horticultura SA a sponsorizat de două ori echipa de suflet a primarului Nicolae Robu, ACS Poli Timișoara, cum suma de 70.000 de lei, încălcând prevederile contractelor de sponsorizare, adică a dat banii fără să știe pe ce au fost cheltuiți aceștia.

La fel, o altă problemă semnalată în urma controlului este ”nestabilirea, neevidențierea, neurmărirea și neîncasarea veniturilor proprii” și are legătură cu două facturi  în roșu emise în 31 decembrie 2014, una în valoare de 380.215,17 lei și alta de 344.954,10 lei, prin care s-au stornat servicii prestate în septembrie același an, ”fapt ce a  cauzat o pierdere contabilă la nivelul entității pentru anul 2014 de 557.667 lei”, arată auditorii. Înregistrarea facturilor de stornare ”s-a făcut în baza unei  hotărâri AGA nestatutare”.  Pe lângă cei peste 126.000 de euro ”rătăciți” prin stornarea facturilor, SC Horitcultura SA pierde de ani buni bani deoarece nu se îngrijește să își încaseze toate drepturile cuvenite conform contractelor încheiate și nu calculează penalități și nici majorări pentru achitarea contractelor.

Din nou sunt favorizați apropiați ai primarului, prin firmele lor: SC Scalini SRL, SC Euro Voice SRL, și  Vodafone SA.  Adevărați scamatori, cei de la SC Horticultura SA au mai trecut la ”cheltuieli” și creanțe irecuperabile în valoare de aproape 10.000 de euro. Auditorii au stabilit că până la finele lunii mai 2016 toate aceste probleme trebuiesc rezolvate, directorii trebuie să aducă banii înapoi, iar rău-platnicii somați și pnalizați pentru întârzieri, iar banii încasați.