Iarna se apropie cu pași repezi. Temperaturile au scăzut sub pragul înghețului mai multe nopți la rând, așa că a venit timpul să trecem în revistă câteva sfaturi care să ne facă mai confortabilă trecerea spre anotimul rece. Așadar, cum încălzim mașina în sezonul rece?
Încălzirea mașinii trebuie făcută înainte de a pleca la drum în condiții de iarnă. Multă lume crede că vehiculul trebuie lăsat să meargă în gol timp de 10-20 de minute după ce dăm prima "cheie".
Nu risipiți combustilil
Dar acesta nu mai este cazul mașinilor moderne. De fapt, lăsarea ei prea mult timp la relanti poate risipi combustibil și chiar poate dăuna vehiculului.
Mașinile moderne fabricate în ultimii 20-30 de ani folosesc injecția de combustibil pentru a împinge aer sau amestecul de combustibil către motor, permițându-le astfel să fie gata de condus în 30 de secunde.
Aerul condiționat trebuie pornit, iar temperatura trebuie dată la nivelul maxim, pentru a determina climatizarea să mențină motorul la o turație mai mare, facilitând încălzirea acestuia.
Senzorii reglează automat presiunea aerului, temperatura și umiditatea în sistemele de injecție de combustibil.
Nu uitați pornirea sistemului de dezghețare a geamurilor.
Dar înainte de aceast pas, în caz de necesitate, folosiți racleta pentru a degaja zăpada sau gheața în exces.
Conduceți mașina încet în primele minute
Trebuie să vă asigurați că parbrizul este curat de gheață, zăpadă și resturi înainte de a conduce. Dacă parbrizul sau geamurile dvs. sunt aburite, este recomandat să așteptați câteva secunde până se încălzește dispozitivul de degivrare înainte de a pleca.
Mașina se poate încălzi foarte repede în primele 10-15 minute, așa că cel mai bine ar fi să conducem încet în acest interval, apăsând cât mai rar pedala de accelerație.
Atenție la ulei!
Pe timp de iarnă, există motive de îngrijorare cu privire la ungerea motorului cu ulei. Uleiurile sintetice au fost concepute inițial pentru a rezista la o temperatură extrem de scăzută și a menține mai bine vâscozitatea.
Dar dacă temperatura uleiului scade la -6 grade, acesta își va pierde foarte rapid capacitatea de a menține vâscozitatea și va deveni din ce în ce mai gros.
Acest lucru face ca pornirea originală la frig extrem să fie mai dificilă pentru motor, iar mașina se poate gripa.
Acum sunteți gata de drum! Drum bun și nu uitați să conduceți prudent, pentru că iarna drumurile pot fi alunecoase și foarte periculoase.