Ministrul Dezvoltării, Sevil Shhaiden, a explicat că semnătura primarului pe document va investi cu autenticitate documentul respectiv. În schimb, dacă primarul va semna documentul administrativ fără semnăturile celor prevăzuţi în legislaţie mi se pare corect să răspundă în instanţă
Vicepremierul Sevil Shhaideh a declarat, luni, că urmează să fie introduse o serie de modificări în Legea administraţiei publice locale şi în cea privind Statutul funcţionarilor publici pentru a aduce în acest fel clarificări în privinţa răspunderii administrative, iar dezbaterile pe această temă se vor încheia pe parcursul săptămânii.
"Astăzi autorizaţia de construire o semnează arhitectul, pentru partea tehnică. A doua semnătură importantă pe acest act administrativ: secretarul unităţii administrativ teritoriale. A treia semnătură importantă: semnătura primarului. Cine merge astăzi în instanţă? Primarul. Aici venim să clarificăm competenţele pe răspundere administrativă. Cei care sunt desemnaţi prin lege să semneze din partea funcţionarilor sau aparatului executiv să răspundă din punct de vedere administrativ. Semnătura primarului pe document investeşte cu autenticitate documentul respectiv, îi dă putere de document care a fost emis de unitatea administrativ teritorială. În schimb, dacă primarul va semna documentul administrativ fără semnăturile celor prevăzuţi în legislaţie mi se pare corect să răspundă în instanţă. Deci, în acest sens sunt introduse modificări pe 215, pe 188, pe tot ceea ce înseamnă zona de răspundere administrativă", a spus ministrul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în deschiderea celei de-a XXV-a ediţii Adunării Generale a Asociaţiei Oraşelor din România.
Ea a subliniat că, în ceea ce priveşte statutul funcţiei publice, vor fi introduse modificări majore. Ea a menţionat totodată că se vor lua măsuri pentru profesionalizarea şi responsabilizarea funcţiei publice.
"Vom creşte funcţia de control şi monitorizare a ANFP. Deci nu va mai interveni în procesul de recrutare, promovare a funcţiei publice. Dumneavoastră ca ordonatori de credite veţi răspunde de organigrame, organizare de concursuri. Am introdus un element foarte important (...): partea de examinare şi evaluare profesională - am introdus-o la nivel de semestru. Am introdus-o la nivel de obiective clare de performanţă, iar în cazul în care funcţionarul public nu va avea un nivel satisfăcător să putem introduce examinarea, testarea scrisă, şi dacă nici în cadrul acestei testări scrise nu reuşeşte să ia cinci puncte - sau cât stabilim baremul minim - atunci raportul de serviciu încetează", a precizat Sevil Shhaideh.
Vicepremierul a menţionat că în această săptămână se încheie dezbaterile pe aceste documente.
"Intră legea salarizării ca şi iniţiativă parlamentară, iar atunci trebuie să venim şi noi cu statutul funcţiei publice la pachet cu legea salarizării, şi am vrea să închidem din această perspectivă cele două acte normative care reglementează cel puţin partea de salarizare şi partea de aparat executiv la nivelul autorităţilor locale", a explicat Sevil Shhaideh.
Totodată, Sevil Shhaideh a reamintit că, potrivit programului de guvernare, de la 1 ianuarie 2018 impozitul pe venit va deveni integral sursă la bugetul local.
"A doua modificare majoră: 750 de lei per locuitor, buget minim de funcţionare, acolo unde - din veniturile proprii, ca să clarificăm şi elementul acesta - bugetul de stat vine cu sume în echilibrarea bugetelor locale. Este un grup de lucru constituit la nivelul Ministerului pentru modificarea legii 273. (...) Aştept din partea dvs. - aşa cum am făcut şi până acum - propuneri concrete şi grup de lucru, dacă doriţi să participaţi, pentru modificare la 273. Dar asta trebuie să o realizăm în două-trei luni, ca să putem să o transmitem la Parlament, să poată să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2018", a mai spus Sevil Shhaideh.