Cum câştigă mafia din Bulgaria din aderarea parţială la Schengen

Cum câştigă mafia din Bulgaria din aderarea parţială la Schengen Sursa foto: Dreamstime.com

Bulgaria este de curând în Schengen cu graniţele aeriene şi maritime. Bulgarii pot să zboare până în majoritatea statelor europene, inclusiv până în Elveţia, fără un control al paşapoarelor şi fără a le fi înregistrate datele, notează postul elvețian SRF.

Bulgaria, blocată la Schengen de Austria

„Trebuie să devenim de urgenţă stat membru Schengen şi terestru, altfel economia va avea de suferit”, a spus un trecător de pe Aeroportul Sofia.

Aderarea cu drepturi depline a Bulgariei la Schengen este blocată de Austria. Viena se teme că vor ajunge şi mai mulţi refugiaţi în Occident. Astfel, controlul la frontierele terestre rămâne, deocamdată.

La cel de-al doilea pod peste Dunăre, cel de la Vidin-Calafat, este verificat fiecare camion înainte de a intra în România şi de acolo în drum spre Europa de Vest. Sunt verificate şi autoturismele, la fel şi pietonii. Potrivit economiştilor, acest lucru duce la pierderi de circa 500 de milioane de euro în fiecare an pentru economia bulgară. Dar unii câştigă şi acum - mai exact mafia.

Ne puteți urmări și pe Google News

Fabrică de bani pentru mafie

„Fabrică de bani” - așa a descris pentru SRF un șofer polonez parcarea privată situată înainte de cel de-al doilea pod peste Dunăre. Un semafor înainte de pod direcționează toate mijloacele de transport către parcarea respectivă, unde o noapte de cazare costă 25 de euro pentru străini.

Locul este deținut de un „boss bulgar din subteran”, notează Sarah Nowotny de la SRF. Te poți pierde acolo printre anvelope, prelate și plăcuțe de înmatriculare din Turcia, Lituania și Polonia. Apar și bărbați îmbrăcați în negru, cu care nu vrei să începi o dispută, scrie Nowotny.

Vamă

Sursa foto: Google Photo

Totuși, ea a vorbit cu administratorul parcării. El s-a contrazis vreme de doar câteva propoziții. Prima dată a spus că șoferii nu trebuie să intre în parcare și pot rămâne oriunde doresc. Dar cum să facă asta, atunci când există un semafor și un indicator care îi direcționează către parcare? "Semafoarele nu sunt treaba mea. Parcarea este pentru siguranța șoferilor, ei nu au dreptul să stea în drum", răspunde bărbatul.

Când ar putea să intre în Schengen terestru Bulgaria și România

De îndată ce Bulgaria va deveni membră cu drepturi depline în Schengen, camioanele vor putea pur și simplu să treacă pe aici fără să aștepte ore întregi și nimeni nu va trebui să folosească parcarea.

Gheorghi Gheorghiev, preşedintele Camerei de Industrie din regiunea Vidin, a declarat pentru postul elveţian: "Mafia foloseşte timpul pentru a face încasări, până când vom fi admişi în Schengen şi terestru".

Politicienii locali vor să știe cine este responsabil pentru faptul că semafoarele obligă acum toți șoferii să folosească parcarea privată, arată postul. Dar deocamdată nicio instituție bulgară nu își asumă responsabilitatea, potrivit Mediapool.

(Traducerea: Mirela Petrescu, RADOR RADIO ROMÂNIA)

Revista presei