Cum arată trofeul pentru care vor lupta Farul și FCSB. Finala de duminică e cel mai așteptat meci al sezonului

Liga Profesionistă de Fotbal, Superbet și eAD au prezentat astăzi noul trofeu al SuperLiga, produs în parteneriat cu Monetăria Statului. Cu o greutate de 5,2 kilograme, trofeul va fi folosit cel puțin 5 sezoane ale competiției. Trofeul poate fi acordat în acest weekend, dacă Farul câștigă derby-ul cu FCSB, sau weekendul viitor, în cazul în care constănțenii nu reușesc să câștige meciul de la Ovidiu

Cel mai disputat trofeu SuperLiga din ultimul deceniu a fost prezentat astăzi de Liga Profesionistă de Fotbal, eAD și partenerul principal, Superbet, în cadrul unui eveniment găzduit de Muzeul Fotbalului București. Cu o înălțime de 58,3 centimetri și o greutate de 5,2 kilograme, noul trofeu este realizat dintr-un aliaj de metale specific monetare și placat cu argint.

Trofeul va fi acordat campioanei SuperLiga 2022/23, una dintre cele mai disputate ediții ale campionatului național de fotbal. Farul Constanța sau FCSB va ridica trofeul, la capătul unei lupte pentru titlu în care a fost implicată până în a doua parte a play-off-ului și CFR Cluj.

Oricare dintre cele două echipe va ridica trofeul va fi campioana unui sezon special. Cu două etape înainte de finalul campionatului, SuperLiga 2022/23 a adus o serie de cifre-record în istoria recentă a competiției: 

  • O medie de 10,852 de fani în tribune în play-off*, cea mai mare medie de când a fost introdus actualul format, după ce meciurile de sezon regulat au beneficiat de o asistență medie pe stadion fără precedent în ultimul deceniu
  • 42,439 de fani au fost în tribune la meciul FCSB – CFR Cluj, cea mai mare prezență la un meci de SuperLiga din ultimii 7 ani

 După primele 7 etape de play-off.

“Sperăm ca sezonul 2022/23 al SuperLiga să reprezinte un punct de cotitură pentru campionatul național de fotbal, iar acest trofeu să fie pe măsura momentului. Cu un număr tot mai mare de spectatori în tribune, SuperLiga revine pe un trend ascendent și își arată potențialul de creștere.”, explică Justin Ștefan, Secretar General, Liga Profesionistă de Fotbal.

Pentru prima oară în istoria competiției, SuperLiga a beneficiat și de o campanie națională de promovare 360°, cu execuții pe TV, outdoor și în mediul digital, realizată de Superbet, eAD și Liga Profesionistă de Fotbal. Un impact notabil a fost creșterea spectaculoasă a canalelor digitale și de social media ale SuperLiga.

“Campionatul care se apropie de final reprezintă primul sezon al colaborării noastre cu Liga Profesionistă de Fotbal și eAD. De la lansarea SuperLigii, în luna iulie a anului trecut, obiectivul nostru comun și principal a fost readucerea fanilor, în special a celor tineri, alături de cea mai importantă competiție sportivă a țării. Cifrele confirmă că ne aflăm pe un drum foarte bun împreună. Noul trofeu face parte dintr-un concept integrat de brand și marketing al SuperLigii și a fost dezvoltat special pentru această competiție, după modelele campionatelor puternice din Europa, de o echipă de designeri multinațională, cu specialiști din Franța, Anglia, Croația și România, în colaborare cu Monetăria Statului, instituție căreia îi mulțumesc în mod special pentru profesionalism și seriozitate.”, a declarat Vlastimir Vukadinovic, Marketing Director Superbet.

Pentru dezvoltarea conceptului trofeului, designerii s-au inspirat din teme și motive specifice României, precum motive tradiționale sau Coloana Infinitului, dar și referințe din fotbalul internațional, livrând astfel un trofeu gândit și produs 100% pentru SuperLiga. 

„Primul sezon de SuperLiga este unul reușit din toate punctele de vedere. Avem spectacol, luptă pentru titlu între mai multe echipe, final tensionat care va decide campioana în ultimele etape și mulți spectatori în tribune, lucrul care ne bucură cel mai mult. Mulțumim Superbet pentru colaborarea din acest sezon.”, declară Orlando Nicoară, Managing Partner eAD.

Placat cu argint și gravat manual, trofeul va avea inscripționat numele câștigătoarei actualului sezon. 

“Suntem onorați că Monetăria Statului a primit responsabilitatea realizării acestui proiect de importanță majoră pentru fotbalul românesc. Pentru concretizarea acestui proiect, au contribuit opt meșteri cizelori și gravori din cadrul atelierelor Monetăriei Statului, în cele peste 120 de ore efectuate, pentru a modela metalul în scopul obținerii trofeului SuperLiga.”, a detaliat Florian Popescu, Șef Serviciu Marketing, Monetăria Statului.

Trofeul va fi expus pentru trei zile în Muzeul Fotbalului București (str. Gabroveni, nr. 24), urmând să plece duminică spre Constanța. În cazul unei victorii a Farului, trofeul va fi acordat chiar la Ovidiu echipei lui Gheorghe Hagi. În cazul în care partida se termină la egalitate sau FCSB învinge, trofeul va fi acordat în ultima etapă, fie la Cluj, unde Farul joacă la CFR, fie la București, unde FCSB primește vizita Rapidului.