Oficialii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au oferit detalii despre drumul expres București - Târgoviște. Pe ce durată se întinde contractul și cu ce este prevăzut proiectul.
Proiectul pentru realizarea drumului expres Bucureşti – Târgovişte avansează, iar contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate şi a Studiului de Fezabilitate, semnat în data de 25 noiembrie 2021, a ajuns la etapa analizării celor patru variante de traseu propuse de către antreprenor. Anunțul a fost făcut, luni, de oficialii de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Cu ce este prevăzut drumul expres București - Târgoviște
Acest contract se întinde pe o durată de 25 luni de la data de începere a contractului, din care: 2 luni: Studiu de Prefezabilitate; 23 luni: Studiu de Fezabilitate (18 luni), asistenţă tehnică acordată CNAIR pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asistenţă tehnică acordată companiei pentru procedura de atribuire a proiectării şi execuţiei lucrărilor (4 luni), raport financiar final (1 lună). Din punct de vedere tehnic, DX Bucureşti - Târgovişte va fi realizat pe patru benzi (câte 2 benzi pe fiecare sens), va cuprinde aproximativ 50 de poduri, pasaje şi viaducte, 60 de podeţe, 2-3 spaţii de servicii şi 1-2 centre de întreţinere.
Anul trecut în luna mai, fostul ministru al Transporturilor, afirma că CNAIR a primit şapte oferte la licitaţia de elaborare a studiului de prefezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Bucureşti – Târgovişte.
„Interes mare din partea firmelor de profil din România şi străinătate pentru elaborarea studiilor de traseu şi soluţiilor tehnice (SPF+SF) ale noului drum Bucureşti-Târgovişte. Am spus din primele zile ale mandatului că soluţia pentru această legătură este un drum nou de mare viteză (120-130km/h) cu 2 benzi pe sens şi separare pe mijloc, noduri şi intersecţii denivelate, în afara localitaţilor. NU dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localităţi”, era anunțul pe care îl făcea Cătălin Drulă pe Facebook.
Datele problemei s-au schimbat pe parcurs
Inițial, valoarea estimată a contractului era: 12.826.180,80 lei, fără TVA, iar perioda de elaborare pentru Studiul de Prefezabilitate este de 2 luni şi pentru Studiul de Fezabilitate 18 luni. Dar, în octombrie 2021, CNAIR anunţa că SC TPF INGINERIE SRL va realiza pentru suma de 11,5 milioane de lei studiile de prefezabilitate şi de fezabilitate a noului drum expres Târgovişte - Bucureşti, o şosea de mare viteză care va fi proiectată de la zero prin afara localităţilor şi care va face legătura între cele două oraşe în plus faţă de actualul drum naţional