Cum alegem firmele de curierat. Peripețiile unei jurnaliste

Sursa foto: Ngampol Thongsai | Dreamstime.com

Jurnalista Narcisa Iorga atrage atenția asupra unor posibile fraude comise de o cunoscută firmă de curierat din România: Packeta.

Aceasta a povestit că a fost victima unei înșelătorii și că firma respectivă nu a reușit să rezolve problema legată de un colet.

Dialogul cu Packeta

Jurnalista a relatat în detaliu experiența sa cu operatorul telefonic al respectivei firme de curierat, subliniind că, deși a realizat că este vorba despre o înșelătorie, ceea ce a deranjat-o cel mai mult a fost lipsa de asistență în rezolvarea problemei din partea Packeta.

„Sun la numărul de pe awb.

Alo? Bună ziua! Bună ziua! Am primit un colet cu niște produse care nu-mi aparțin. Eu nu am comandat așa ceva, haideți să vedem cum putem rezolva. Operatoarea zice: dați-mi awb-ul. I-l dau.

Ea: luați legătura cu magazinul online, că noi nu putem face nimic. Eu: păi, dvs mi-ați trimis emailurile ca-mi trimiteți comanda, nu dvs sunteți magazinul online? Și Cargus mi-a scris că dvs sunteți expeditorul. Dvs apăreți și pe awb ca expeditor. Dvs cine sunteți, de fapt?

Ea: aaaa, nu, noi suntem o platformă, care preluăm comenzile de la magazinul online și vi le expediem dvs.

Eu: așa, și nu puteți lua legătura cu magazinul online, de la care ați preluat comanda și mi-ați trimis-o mie, și pe care eu v-am plătit-o în contul dvs, prin curier?

Nu, zice ea.

Eu: păi, cum? Dați-mi numele societății respective.

Ea: păi, nu putem.

Eu: păi, cum să nu puteți, că doar aveți contract cu firma respectivă, le emiteți factură, o puneți pe e-factura cu toate datele, de la nume, la CUI și tot restul.

Nu, nu, zice ea. Nu avem datele firmei. Vă pot da numele magazinului online.

Eu: dați-mi-l, dar îl tastez direct pe Google, cu dvs la telefon. Mă prinsesem deja că încasasem, ca un copil mic, o mare păcăleală.

Îmi spune numele, o aiureală, fără extensie, fără nimc. Eu tastez. Ciu-ciu. Nu există. Îi spun domnișoarei: acest magazin nu există. Deci, dvs sunteți expeditorul, adică cel care ați trimis coletul. Trebuie sa-mi spuneți cum iau legătura cu firma.

Ea, ușor precipitată: eu nu pot să vă dau nimic, scrieți un email la info@packeta.ro”, a scris jurnalista.

Packeta. Sursa foto: Facebook

Românii să fie atenți prin ce firmă comandă produse online

Narcisa Iorga a menționat că a înregistrat o reclamație online la ANPC - Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, în care a susținut că Packeta este implicată într-o fraudă. A primit un număr de înregistrare și acum așteaptă răspunsul.

ANPC. Sursa foto: Arhiva EVZ

„Pentru cine este tenatat să spună că Packeta n-are nicio vină: ba are, pentru că a preluat rolul de expeditor și de incasator al contravalorii mărfii. Packeta este singura societate care a comunicat cu mine în privința comenzii.

Nu am primit niciun email de la magazinul online, deci nu am niciun fel de informație cu privire la acest magazin. Packeta nu îndeplinește, în acest caz, rolul de curier, acest rol transferându-l către Cargus, care a livrat coletul și a încasat rambursul în contul Packeta. Packeta este furnizor al unei înșelătorii”, a mai scris aceasta pe rețelele sociale.