Cum a fotografiat NASA coborârea pe MARTE a robotului Curiosity

curiosity_01

Mars Reconnaissance Orbiter (MRO), satelitul artificial trimis de NASA să orbiteze în jurul planetei Marte, a înregistrat coborârea robotului Curiosity pe suprafaţa planetei, iar imaginile au fost transmise către NASA, întreaga lume putând astfel asista la momentul în care Curiosity a ajuns pe Marte, potrivit The Atlantic.

###În imaginile transmise de NASA se poate observa robotul cu greutatea de o tonă, ataşat încă de paraşuta înaltă cât un bloc cu 16 etaje şi cu un diametru de 15 metri, înainte de dificilele manevre de aterizare pe solul planetei. Foto: theatlantic.com Jurnaliştii americani consideră că mai impresionant decât faptul că robotul Curiosity a aterizat pe Marte este tocmai modul în care a fost realizată fotografia care îi suprinde coborârea, imagine ce a necesitat o sincronizare perfectă. "Pentru cele şapte minute de glorie (atât cât a durat coborârea propriu-zisă pe solul Planetei Roşii - n.r) a fost nevoie de un deceniu de muncă asiduuă, cafea proastă şi eforturi colective", notează jurnaliştii de la theatlantic.com. CITIŢI ŞI:
  • PREMIERĂ. IMAGINILE filmate de robotul Curiosity pe MARTE | VIDEO
  • Ultimele pregătiri pentru sosirea robotului Curiosity pe Marte
  • IARNA PE PLANETA ROŞIE. Imagini spectaculoase de pe Marte