Cum a ajuns UEFA Euro 2016 la ProTV și câți ani a luptat postul ca să pună mâna pe meciuri

Cum a ajuns UEFA Euro 2016 la ProTV și câți ani a luptat postul ca să pună mâna pe meciuri

Iată ce echipă va transmite din Franța

Vestea că ProTV va difuza cele mai importante meciuri ale UEFA Euro 2016 a surprins plăcut pe mulți iubitori ai fotbalului. Puțină lume știe însă că doi ani a luptat postul pentru a achiziționa pachetul de 23 de meciuri ale Campionatului European, incluzând toate partidele echipei naţionale a României. Reamintim că între 10 iunie şi 10 iulie, în premieră, UEFA Euro va fi difuzat de o televiziune comercială.

„UEFA are o procedură foarte clară și transparentă de ofertare a proprietăților sale. Drepturile pentru UEFA EURO 2016TM au fost licitate prima dată în toamna lui 2014. Opțiunile Pay TV au fost achiziționate la vremea aceea, meciurile din free to air, nu. După acel moment, Pro TV a trimis, procedural, ofertele sale de fiecare dată când a fost înștiințat că procesul de vânzare merge mai departe. Am spuso și în alte dăți, Pro TV este interesat de fiecare dată de programele premium, faptul că acum vom difuza UEFA EURO 2016 TM nu este o surpriză, nu am venit deodată de nicăieri. Am făcut oferte de fiecare dată când am fost invitați, la fiecare ediție de Campionat Mondial sau European. Numai că ofertele noastre nu s-au întâlnit cu cererea din partea organizatorilor, până acum”, a spus Costi Mocanu, director ProTV, pentru EVZ.

Microbiștii devin reporteri

Ne puteți urmări și pe Google News

Reacțiile oamenilor au fost diverse. „Unii s-au bucurat, altora nu le pasă de fotbal, alții spun – «Cui îi trebuie televiziune?», sunt unii care preferă «Să vadă totul pe gratis pe net», alte voci spun plictisite «Păi ce, asta e națională?». De aceea e frumoasă munca în televiziune!”, a povestit amuzat Mocanu.

FOTO:Costi Mocanu

Echipa ProTV ce se va deplasa în Franța se anunță modestă. „Maximum 10 oameni vor pleca. Mizăm însă pe toți cei 20.000 de români care vor fi acolo și pe care îi invităm să contribuie ca reporteri la aventura lor acolo, să ne trimită ce văd, ce aud, cum se bucură sau cum suferă. Este un campionat nu de fotbal, ci al oamenilor, este sărbătoarea lor”, a adăugat fostul comentator sportiv.

Zvonurile din piață spun că investiția ProTV ar fi fost de două milioane de euro, dar specialiștii media susțin că o reclamă la Euro poate ajunge și la 15.000 de euro, iar dacă Pro TV vinde tot spațiul publicitar își acoperă lejer cheltuielile și poate avea chiar o marjă de profit importantă. „După calculele făcute de voi, investiția se va amortiza?”, este ultima întrebare. „Sigur că da, altfel nu am avea această discuție”, a răspus Costi Mocanu.

Reamintim că Pro TV a achizi ționat opțiunea free-to-air la Euro 2016, pe lângă Dolce Sport, care are toate cele 52 de partide ale competiției. Pro TV va difuza toate meciurile României, cea mai importantă partidă a zilei, dar și meciurile din sferturi, semifinalele și finala. În total, la Pro TV vor fi 23 de partide.