Tineri, dar și oameni trecuți de a doua vârstă au prins gustul albastrului marin, numit și albastru-Facebook, petrecându-și o mare parte din timp pe site-urile de socializare. Acum, designerii interiori cât și marile magazine de bricolaj și deco au cereri mari pentru această nuanță în decorațiuni
De mult nu au mai auzit specialiștii din domeniul decorațiunilor pentru casă și grădină denumiri precum „albastru ca cerul” sau „azur”. Noile vremuri vin cu noi expresii și iată că și ei trebuie să fie în pas cu timpurile. Acum, în trend se regăsește cunoscuta nuan ță de albastru folosită de site-ul de socializare Facebook.
Tinerii, în mod special adolescenții, cer această culoare pe pereții camerelor lor cât și la mobilier. Dacă și pe dumneavoastră vă atrage moda inspirată de socialmedia, vă ajutăm cu sfaturi pentru a combina corect această culoare.
Pereții au nevoie de o „pauză”
Dacă vreți pereți albaștri trebuie să știți că această culoare va lua din luminozitatea încăperii, deși, în același timp, îi va da un aer proaspăt, nordic.
Mai trebuie să știți că albastrul e de preferat să ia o pauză când ajunge la tavan. În alte cuvinte, să lăsați tavanul alb și, pe cât posibil, pardoseala să fie și ea într-o nuanță cât mai deschisă, completată ideal cu plinte albe în stil american.
De asemenea, ramele geamurilor și mobilierul se potrivesc minunat cu această culoare atunci când vin pe alb, fără vreo încărcătură cromatică.
Evitați combinații de albastru- maron, albastruroșu, albastru-mov.
Ce spun psihologii
E drept că încurajarea timpului petrecut online nu este ceva pe placul părinților, însă dacă ne raportăm strict la culoare, această nuanță de albastru are un efect pozitiv asupra gândirii și a stării de spirit. Încă de la apariția siteului de socializare, psihologii au realizat studii pentru a descoperi dacă și culoarea folosită de Mark Zuckerberg (33 de ani) a avut o contribuție asupra succesului fabulos.
După o analiză a mai multor braduri gigant, cercetătorii au stabilit că albastrul oferă o starea de calm și de încredere celui care o privește. Pe de altă parte, în același studiu, psihologii au concluzionat că majoritatea brandurilor puternice folosesc roșu – care simbolizează energie, curaj și vitalitate, dar care obosește ochiul destul de repede.
Aceste culori nu ne plac!
Specialiștii unei firme de instructaj în domenii online au realizat un top al culorilor pe care nu le placem atunci când navigăm pe net sau în aplicații. Acestea diferă la femei și bărbați.
● Femeile preferă: albastru, violet și verde
● Femeile urăsc: portocaliu, maron și gri.
● Bărbații preferă: albastru, verde, negru
● Bărbații urăsc: maro, portocaliu, violet.