Începând de astăzi, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă vor putea schimba reţeaua păstrându-şi numărul de telefon.
Posibilitatea de a schimba oferta de telefonie ar putea da naştere unor confuzii în rândul clienţilor, care ar putea fi derutaţi, după zece ani în care numerele operatorilor au putut fi distinse clar după primele patru cifre.
Pentru a evita acest lucru, reprezentanţii operatorilor au cerut un ton diferit pentru fiecare operator în parte, care să indice din ce reţea face parte numărul apelat. O altă modalitate de diferenţiere este transmiterea gratuită a un mesaj vocal prin care apelanţii sunt anunţaţi că numărul solicitat a fost portat.
Măsura a fost introdusă de autorităţi cu scopul de a creşte concurenţa în piaţă, însă marii operatori mobili nu cred că aceasta va influenţa baza de clienţi deja existentă a fiecărui operator. Dorin Odiaţiu, director de reglementare la Orange România, numărul unu în piaţa locală de telefonie mobilă, spune că pe alte pieţe europene numărul total al celor care şi-au portat numerele în şi din alte reţele a fost scăzut.
Părerea sa este împărtăşită şi de reprezentanţii Vodafone România, locul doi în piaţă. Autoritatea Naţională de Comunicaţii crede că măsura va duce totuşi la tarife şi oferte similare în piaţa de telefonie mobilă din România.
ETAPELE PROCESULUI
> Cei care doresc să se mute cu numărul la un alt operator trebuie să anunţe în scris compania ale cărei servicii le folosesc.
> Reţeaua în care se mută utilizatorul va suporta toate cheltuielile cu portarea. Transferul va putea fi făcut printr-un apel la „Relaţii cu clienţii“, care va funcţiona non-stop.
>Termenul de finalizare a procesului de portare trebuie să fie de maximum 10 zile.