CTP provoacă noi controverse. Interpretare originală a momentului Nașterii Domnului

Cristian Tudor Popescu Sursa foto: Facebook

Cristian Tudor Popescu, CTP, face noi afirmații controversate, menite să-i scoată din pepeni pe ortodocși tradiționaliști, chiar în ziua de Crăciun. Cunoscutul jurnalist dă propria interpretare scenei Nașterii Domnului, așa cum apare în Biblie.

CTP este cunoscut pentru afirmațiile sale care stârnesc controverse, mai ales când vine vorba despre interpretări ale unor subiecte religioase. În acest context, a dat propria interpretare momentului Nașterii Domnului. Și, mai mult, a lansat și o temă provocatoare de dezbatere, în atenția Bisericii.

CTP, mesaj controversat de Crăciun

Jurnalistul a vorbit despre Crăciun, despre semnificația momentului Nașterii Domnului, așa cum îl percepe el. A făcut-o în stilul său provocator care stârnește polemici în rândul celor interesați de subiect. Iar disputele, suntem siguri, nu vor întârzia să apară, ceea ce, probabil, își dorește și autorul.

CTP își începe comentariul subliniind că doar doi, din cei patru evangheliști, vorbesc despre momentul Nașterii. Iar dacă Cartea Sfântă s-ar fi limitat doar la ei, Ioan și Marcu, n-am mai fi sărbătorit Crăciunul și nici n-am fi vorbit despre imaculata concepțiune.

„Prin urmare, nu putem vorbi nici de inseminarea Mariei de către Duhul Sfânt și nici de facerea lui Iisus fără participarea unui mascul. Dar asta implică o problemă de logică biologică. Ni se spune că Maria n-a fost atinsă de logodnicul ei, Iosif, deci avea himenul intact. Nici Matei, nici Luca nu pomenesc de vreo cezariană. Deci, venind în lume pe cale naturală, Iisus a dezvirginat-o pe Maria din interior... Caz unic: Fiul și-a dezvirginat mama!”, concluzionează CTP.

Făcând apel la Sf. Augustin, jurnalistul explică de ce pruncul Iisus nu a apărut direct în brațele Mariei, mama sa, virgină, și a fost nevoie să se nască la fel ca toți oamenii.

„Asta se putea evita dacă Duhul Sfânt, așa cum a pătruns în Maria în cel mai neinvaziv mod cu putință ca s-o lase grea, ar fi făcut ca pruncul Iisus să-i apară pur și simplu în brațe, și cu buricul gata tăiat. Dar lipsa trecerii prin vagin și vulvă, precum și a ieșirii inter urinam et feces, între urină și fecale, cum zice Sf. Augustin, ar fi anulat partea omenească necesară personajului divino-uman Iisus, iar prin patimi ar fi trecut Dumnezeul pur, invulnerabil, ceea ce compromitea ideea de sacrificiu, indispensabilă poveștii”, a mai comentat CTP.

Provocările lui Tudor Popescu

În comentariul său, CTP lansează încă o provocare, vorbind despre uciderea pruncilor, la porunca lui Irod. Sacrificarea acestora, a cărei rost nu o înțelege, o pune pe seama lui Dumnezeu Tatăl. A făcut-o doar pentru a da greutate „scenariului Său” pentru omenire?

„Iisus vine pe Pământ pentru a urma scenariul de fier în care-L pune să joace Tatăl. Dumnezeu își trimite Fiul la suferință și moarte, pentru că așa vrea și poate. E Fiul Său și are acest drept asupra Lui. Dar cu copiii fără număr pe care îi sacrifică, prin Irod, ce-a avut? Le-a aplicat și lor principiul «Eu v-am făcut, Eu vă omor!»? Că am nevoie de omorârea voastră în scenariul Meu, cel mai bun din toate timpurile?”, se mai arată în comentariu lui CTP.

În acest context, CTP vorbește și despre scopul urmărit de Tatăl, de a crea o nouă religie care să-l slăvească cu mai multă ardoare decât cea mozaică.

„PRIN HRISTOS, DUMNEZEU CONFECȚIONEAZĂ O SITUAȚIE MORALĂ ÎN MOD ARTIFICIAL, pentru că are în vedere nașterea unei religii care să-L slăvească mai altfel și abitir decât cea mozaică, de care, probabil, s-a cam plictisit. Iisus știe că va suferi, va muri în cazne și va învia după 3 zile în trup, nu ca o arătare de lumină scânteietoare. Dumnezeu face un film care să miște sufletele, un film demn de un Dreyer sau un Tarkovski”, a mai comentat jurnalistul.

Sursa foto: EVZ

CTP despre moartea pruncilor

Jurnalistul insistă pe uciderea pruncilor, făcând o comparație cu situația milioanelor de copii, aflați în suferință pe Pământ. Dumnezeu tatăl a permis ca aceștia să moară înainte de împlinirea vârstei de doi ani (așa cum a cerut Irod). De asemenea, spre deosebire de Iisus care a ales suferința la 33 de ani, milioane de alți copii, trec prin chinuri, zilnic, pe Pământ.

„Copii schingiuiți de propriii părinți, când n-au împlinit 2 ani, pragul indicat de ucigașul Irod, copii violați, loviți cu sălbăticie, vânduți, folosiți ca sclavi la munci grele, copii răpiți cu zecile de mii și internați în tabere de reeducare, deznaționalizare și dezumanizare, copii omorâți de gloanțe și bombe sau decapitați cu cuțitul când nici n-au apucat să trăiască, dacă nu îi mănâncă mai întâi de vii foametea și bolile sărăciei... Copii mai curați la suflet decât Iisus, și mai urgisiți decât El, fiindcă, după chinuri de iad pe pământ și moarte, nu-i salvează nicio Înviere”, a mai scris jurnalistul.

În acest context, el lansează o temă de dezbatere provocatoare, ce va suscita vii dispute. Ce-ar fi dacă nu am mai celebra moartea lui Iisus, de Paște. Dacă religia creștină s-ar limita la adorarea lui Dumnezeu-copil ?

„N-ar fi, oare, mai bine să existe doar Crăciun, nu și Paște? Ar fi omenirea mai bună dacă s-ar închina unui Dumnezeu-Copil?”, spune CTP.