Criza facturilor la energie electrică

Criza facturilor la energie electrică

În ultimele săptămâni, sediile CEZ din Piteşti şi Curtea de Argeş au fost scena unor adevărate revolte ale abonaţilor furioşi că au fost debranşaţi după ce plătiseră facturile sau pentru că au primit de două ori aceeaşi factură la energia electrică.

În jur de 20 de piteşteni au făcut plângere la Oficiul Judeţean de Protecţia Consumatorilor din cauza problemelor pe care le-au avut cu facturile emise de CEZ.

„Am primit o înştiinţare că am de plătit o factură din 31 octombrie. Eu nu am primit acea factură pentru că am plătit în ianuarie, la regularizare, vreo 11 milioane, tot ce am avut. În sfârşit, o plăteam şi pe aia, nu mai contau câteva sute de mii, dar nu a venit. În ziua în care am primit înştiinţarea m-au şi debranşat. Am plătit peste un milion taxa de rebranşare. Acum spun că la 48 de ore de la debranşare fac rebranşarea, să stau două zile fără curent. Ce ţară e asta, în care plăteşti şi tot nu beneficiezi de servicii“, spune Robert Constantin Pantilică.

Un alt abonat, Ion Răcoare, povesteşte că s-a trezit cu angajaţii societăţii la uşă. „Au zis că îmi taie curentul, că aş avea de plătit două facturi. Ştiam că le-am plătit şi am găsit şi chitanţele“, conchide bărbatul.

Reprezentanţii OPC Argeş spun că au primit reclamaţii de la unii abonaţi care au plătit de două ori aceeaşi factură.   „Societatea a fost amendată cu 20.000 de lei. Cele mai multe reclamaţii se referă la neplata facturilor de anul trecut, iar abonaţii apar ca restanţieri, deşi susţin că au plătit la timp. Problema e că, dacă nu au păstrat chitanţele, nu pot dovedi că au achitat facturile“, spune Magdalena Tofan, directoarea OPC Argeş. „Au fost probleme cu sistemul de facturare“ De altfel, şi reprezentanţii CEZ Vânzare recunosc că au primit asemenea sesizări din partea clienţilor. „Au fost sesizări, dar nu prin OPC. Ne-au sunat oamenii, au venit la noi, dar nu pot să spun că sunt mai multe sau mai puţine sesizări decât înainte de implementarea noului sistem de facturare“, spune Constantin Diaconu, şeful centrului de relaţii cu clienţii Piteşti.

Reprezentantul CEZ consideră că au apărut probleme cu facturile şi pentru că s-au mai schimbat adresele de corespondenţă. „Au fost cazuri când s-a constatat că au fost greşeli şi au fost anulate anumite facturi. Apoi, au fost probleme şi cu sistemul de citire şi cel de facturare“, mai spune Constantin Diaconu.

Ne puteți urmări și pe Google News