Informațiile eronate și propaganda din media controlate de state autoritare – China, Rusia și chiar Turcia – despre coronavirus au avut mai multă audiență pe rețelele de socializare din Franța și Germania decât conținutul anumitor ziare majore, potrivit unui studiu publicat luni.

Pe Twitter și Facebook, articolele în limbile franceză și germană partajate de media precum RT sau Sputnik au mai multă rezonanță decât cele ale cotidianului Le Monde sau ale revistei Der Spiegel, potrivit acestui raport al Oxford Internet Institute.

Institutul a examinat timp de trei săptămâni conținutul generat de principalele media rusești și cgineze, precum și de mass-media iraniană și turcă controlate de stat sau strâns legate de regimurile de guvernare.

Studiul s-a concentrat pe canalul de televiziune rusesc RT, agenția de știri Sputnik, rețeaua de televiziune din China (CGTN), Radio China International (CRI) și agenția de știri China Nouă.

În publicațiile lor în franceză, germană sau spaniolă, aceste mass-media au „politizat coronavirusul criticând democrațiile occidentale, lăudând țările de origine și promovând teorii ale conspirației cu privire la originile virusului”, potrivit institutului.

Raportul măsoară implicarea utilizatorilor, în funcție de numărul de dăți pe care un utilizator îl împărtășește sau îi place un articol pe Facebook, îl comentează sau îl retweetează pe Twitter. Studiul acoperă cele mai populare 20 de articole de la fiecare organ de presă, în perioada 18 mai – 5 iunie.

Conținutul francez al RT obține un angajament mediu de 528 pe Facebook și Twitter, iar China Nouă punctează 374, comparativ cu 105 pentru Le Monde. În limba germană, articolele RT au obținut un scor de 158 pe Facebook și Twitter, comparativ cu 90 pentru Der Spiegel.

„Conținutul principal al acestor mass-media se bazează pe fapte. Dar, mai ales dacă te uiți la mass-media rusească, acestea au un obiectiv care este să discrediteze țările democratice”, a spus Jonathan Bright, cercetător la Oxford.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE