COSTURILE produselor ONLINE vor CREŞTE!

COSTURILE produselor ONLINE vor CREŞTE!

Reţeta unui start-up online competitiv este echilibrul dintre preţul corect, eliminarea erorilor de gestiune şi timpii prompţi de răspuns şi de livrare, acest echilibru fiind influenţat direct de procesele operaţionale. Potrivit resprezentantilor Frisbo, prima platforma de e-fulfillment din România, un control amănunţit al costurilor operaţionale este esenţial pentru competitivitatea startup-urilor online, acestea riscând să ajungă şi până la 15% din preţul final al produselor comercializate.

Specialiştii Frisbo, susţin că unul dintre cele mai importante criterii de competitivitate a magazinului online este preţul final al produsului, care trebuie să fie corect pe termen lung, indiferent de perioadele cu vârfuri de vânzări. 

Una din metodele de a stabili un preţ final corect este prin costuri operaţionale cât mai predictibile, care, prin externalizarea către un e-fulfiller se transformă în costuri fixe, cu până la 50% mai reduse decât prin gestiunea lor în-house.

„Preţul final al unui produs ar trebui să înglobeze absolut toate costurile operaţionale, de la depozitarea produselor, la manipularea lor, ambalarea şi amortizarea softului de gestiune. Dacă aceste procese şi costuri nu sunt controlate corect, lipsa lor de predictibilitate se va vedea în costul de comercializare a produselor, riscând să atingă o valoare de până la 15% din preţul final, sau, în anumite cazuri, să elimine marja de profit”, declara Bogdan Colceriu, CEO-ul Frisbo.

Prin e-fulfillment, toate aceste costuri operaţionale sunt cunoscute din start şi permit alcătuirea unui preţ corect pentru produs, făcând totodată previzibil pentru antreprenor un plan de dezvoltare, adaugă CEO-ul Frisbo. În cazul startup-urilor, unde majoritatea costurilor operaţionale sunt descoperite abia după ce magazinul online demarează, e-fulfillmentul elimina din start surprizele operaţionale, transformându-le în costuri fixe, prestabilite.

Potrivit lui Colceriu, în regim e-fulfillment, marfă fiecărui magazine online, oricât de mic, împarte costurile de depozitare cu alte magazine online, într-un spaţiu mai mare. Acest lucru generează automat costuri de depozitare reduse şi optimizarea timpului de manipulare a mărfii, prin software-ul performant de gestiune.

Tot un beneficiu al software-ului performant este reducerea la minim a erorilor din sistemul de gestiune a mărfii, şi eficientizarea timpilor de răspuns şi de preluare a comenzilor.

„Operarea într-un sistem de gestiune a mărfii, facturarea şi eliberarea actelor de transport, presupun o curbă de învăţare şi o ajustare în timp a erorilor, iar externalizarea acestora reduce la minim numărul erorilor şi elimina timpii de învăţare, permiţând antreprenorului să se concentreze pe procesele care determina creştere pentru magazinul sau: produse, preţuri, furnizori sau promovare”, explică CEO-ul Frisbo.

Pentru că e-fulfiller-ul lucrează cu personal pregătit şi softuri performanţe, odată ce integrează un nou client în sistem, acesta va fi deservit în mod optimizat, că şi cum ar funcţiona în piaţă de ani de zile, detaliază şeful Frisbo. Astfel, erorile specifice de start-up, precum comenzile încurcate sau omise, dar şi răspunsul întârziat de campaniile de marketing care a creat un surplus de comenzi, sunt eliminate din start. „Din aceleaşi motive, şi timpul de livrare este cel mai scurt pe care piaţă îl poate oferi, pentru e-fulfiller procesul de livrare şi colaborarea cu curierii fiind o rutină”, conchide Bogdan Colceriu.