Culisele controversatului contract cu Bechtel. Care ar fi adevărul
- Mihai Soica
- 11 iulie 2019, 21:20
Numit recent în funcția de director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Sorin Scarlat a răspuns acuzațiilor cum că ar fi fost ultima persoană care a văzut contractul Bechtel.
Numit recent în funcția de director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Sorin Scarlat a răspuns acuzațiilor cum că ar fi fost ultima persoană care a văzut contractul Bechtel.
Numit de doar 24 de ore în funcția de șef al CNAIR, Sorin Scarlat a fost acuzat că este ultimul oficial din cadrul CNAIR care a văzut dosarul Bechtel, în original, despre care se spune că a dispărut fără urmă. Adevărul este altul, și este unul surprinzător.
Scarlat l-a înlocuit pe controversatul Narcis Neaga, și se pare că numirea lui a deranjat puternic anumite cercuri de interese. Sorin Scarlat este inginer constructor, specializat în construcția de căi ferate, drumuri și poduri, fiind de altfel primul specialist din CNAIR, care ocupă funcția de președinte al acestei instituții, care a fost angajat al companiei imediat după terminarea facultății și care a parcurs toate treptele profesionale până la aceea de director general.
”Contractul cu Bechtel a fost predat de Sorin Scarlat, Ministerului Transporturilor, cu proces verbal în anul 2008. Acest lucru a fost dovedit fără echivoc cu documente predate strructurilor de anchetă încă din anul 2013. Inclusiv Corpul de Control al primului ministru a primit aceste documente care demonstrau predarea Contractului Bechtel către Ministerul Transporturilor. Sorin Scarlat a fost în posesia acestui contract deoarece o perioadă a fost responsabil de proiect din partea CNAIR. La ora actuală, contractul Bechtel, atât varianta în română, cât și varianta în engleză se află în arhiva CNAIR. Invităm autoritățile competente să îl vadă și îl consulte, inclusiv anexele”, a spus pentru EvZ, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.