CONSILIERE: Cum să ajung un manager bun?

Vă răspunde ALINA BOTEZATU, managing partner la „Perspective Group“.

Adrian Ţ., din Galaţi: Am fost promovat şi acum am doi subordonaţi. Cum trebuie să procedez ca totul să meargă bine? Cu toţii ne dorim să progresăm şi să acumulăm noi cunoştinţe. Promovarea este unul dintre factorii motivaţionali cei mai puternici. V-aţi dorit mult să fiţi promovat, aţi avut rezultate foarte bune şi iată că în sfârşit a venit ziua mult aşteptată: ziua în care veţi intra în acelaşi birou de ieri însă veţi avea un alt statut: veţi fi manager!

De cele mai multe ori o astfel de schimbare se anunţă oficial înainte în companie de către cei de la HR sau de către directorul companiei. Dacă nu a făcut-o nimeni trebuie să mergeţi personal şi să faceţi o mini-întâlnire în cadrul căreia să le spuneţi oamenilor că dumdumneavoastră sunteţi noul lor manager.

  • Este foarte important să fiţi alături de ei şi să-i asiguraţi că le veţi oferi tot suportul de care au nevoie şi că rămâneţi acelaşi om pe care îl cunoşteau.

 

  • Trebuie să faceţi tot posibilul să înţelegeţi cum percep subordonaţii schimbarea, dacă văd promovarea dumneavoastră cu ochi buni sau sunt nemulţumiţi de decizia luată în companie. Starea lor de spirit este fundamentală căci de ei va depinde succesul dumneavoastră ulterior.

 

  • Investigaţi cu atenţie care le sunt aşteptările. Ar fi bine dacă le-aţi putea da chiar un mic chestionar pe care să-l completeze şi unde să-şi exprime dorinţele, aşteptările, nemulţumirile cu privire la situaţia din trecut etc. Le va fi mai uşor să o facă în scris, se întâmplă destul de rar ca oamenii să dorească să se exprime liber în public.

 

  • Dedicaţi o periodă suficient de lungă pentru a vă cunoaşte bine oamenii din subordine: trebuie să înţelegeţi ce pot, care le sunt punctele forte şi limitările.