Grupul auto german Volkswagen a dezvăluit joi un concept de vehicul cu preţ scăzut, informează revista economică franceză Challenges, citată de Agerpres. Modelul ar urma să fie comercializat începând din 2016 pe pieţele emergente sub o marcă specifică.
„Lucrăm la un vehicul cu preţ scăzut, logic cu tarife sub cele de la debutul gamei actuale a Volkswagen, adică mai puţin de 80.000 de yuani (8.500 de euro) în China”, a declarat recent Christian Klingler, responsabil de vânzări în comitetul director al Volkswagen.
„Prioritatea este China însă şi cu declinări regionale în Rusia, America de sud sau în alte ţări emergente”, a spus Klingler.
Acesta a spus că Europa de Vest nu este una din destinațiile predilecte, dar pe viitor constructorul auto ar putea avea în vedere și această piață.
Dacă la început s-a arătat sceptic, Volkswagen a decis să urmeze exemplul dat de Renault cu faimoasele Dacia Logan, lansat în 2004, Sandero sau Duster. Între timp însă grupul francez a luat un avans serios pe segmentul low-cost şi în 2014 ar urma să vândă peste un milion de unităţi, cu marje de profit semnificativ de peste 10% în cazul Duster.
Întrebat dacă Volkswagen se inspiră după exemplul constructorului francez, Christian Klingler a răspuns că „Renault s-a adaptat foarte bine cu vehiculele ieftine”, citând exemplul Sandero „vândut în Rusia, America de Sud şi Europa”.