Prima rețetă Coca-Cola a fost inventată în Columbus, Georgia, de către John Stith Pemberton, inițial ca un cocawine numit Pemberton’s French Wine Coca, în 1885.
El se poate să fi fost inspirat de succesul formidabil al cocawine-ului creat de europeanul Angelo Mariani, Vin Mariani. Primele vânzări au fost la Jacob’s Farmacy din Atlanta, Georgia, pe 8 mai, 1886.
A fost vândută inițial ca un medicament brevetat pentru cinci cenți. Pemberton a susținut că băutura Coca-Cola a vindecat multe boli, inclusiv dependența de morfină, dispepsia, neurastenia, durerile de cap și impotența. Pemberton a publicat prima reclamă pentru băutură pe 29 mai a aceluiași an, în Atlanta Journal.
În primele opt luni, doar nouă băuturi au fost vândute zilnic. În 1888 au existat pe piață trei versiuni de Coca-Cola vândute separat, de trei firme.
Ulterior, Griggs Candler a preluat compania lui Pemberton în 1887 și a încorporat-o în 1888 în Coca Cola Company. În același an, din cauza dependenței de morfină, Pemberton își vinde drepturile a doua oară altor patru afaceriști: J.C. Mayfield, A.O. Murphey, C.O. Mullahy și E.H. Bloodworth.
Concomitent, fiul alcoolic al lui Pemberton, Charley Pemberton a început să vândă propria versiune a produsului.
Prima îmbuteliere de Coca-Cola
Coca-Cola a fost vândută în sticle, pentru prima dată pe 12 martie 1894. Cutiile de Coke au apărut pentru prima dată în 1955.
Prima îmbuteliere de Coca-Cola a avut loc în Vicksburg, Mississippi, la Biedenharn Candy Company în 1891.
Proprietarul acesteia era Joseph A. Biedenharn. Sticlele originale au fost sticlele Biedenharn, foarte diferite de modelul „hobble-skirt” de mai târziu, care este acum atât de familiar.
Pepsi este o băutură răcoritoare carbogazoasă, care este produsă și îmbuteliată de compania PepsiCo. Este vândută în magazine, restaurante și automate. Băutura a fost produsă pentru prima dată în anii 1890 de către farmacistul Caleb Bradham în New Bern, Carolina de Nord. Pepsi Cola a fost înregistrată ca marcă comercială pe 16 iunie 1903.
În timpul Marii Crize Economice, Pepsi a dobândit popularitate după introducerea sticlei de 10 uncii (aproximativ 283,49grame).
Vândută inițial cu 10 cenți, vânzările erau scăzute, dar când prețul a fost redus la doar 5 cenți, vânzările au crescut vertiginos. Cu sticle de 12 uncii (aprox. 340,20 grame) în loc de 6 uncii (aprox. 170,10 grame) cât aveau sticlele Coca Cola, Pepsi a subliniat diferența de preț, având și un spot publicitar radiofonic, încurajând compararea prețurilor.
În 1936, Pepsi a vândut 500 milioane de sticle, iar în perioada 1936-1938, Pepsi și-a dublat veniturile.
Succesul Pepsi sub Guth a survenit în timp ce afacerea Loft Candy șovăia. În 1940 brandul a făcut istorie când primul jingle de publicitate a fost difuzat la nivel național.
Jingle-ul era “Nickel Nickel”, o reclamă pentru Pepsi Cola care se referea la prețul Pepsi. Cântecul “Nickel Nickel” a devenit un hit și a fost înregistrat în 55 de limbi.
În 1965, Donald M. Kendall, președintele și directorul executiv al Pepsi-Cola, a fondat PepsiCo, Inc. Produsele majore ale noii companii erau Pepsi-Cola Company – Pepsi-Cola (apărute în 1898), Pepsi Diet (1964) și Mountain Dew (introdus de Tip Corporation în 1948). În 1985, PepsiCo a devenit cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare.
Produsele Pepsi-Cola sunt disponibile în aproape 150 de țări și teritorii din întreaga lume. De-a lungul timpului, Pepsi s-a bucurat de sprijinul unor cântăreți ca Lionel Richie și Tina Turner și actori precum Michael J. Fox. În 1986, PepsiCo a achiziționat 7UP International. În 2002 brandul Pepsi a dorit să dezvolte o altă imagine. Beyonce Knowles s-a alăturat familiei Pepsi și a realizat două reclame noi pentru Tv, radio și reclame pe internet. În 2003, PepsiCo a creat PepsiCo International.
Afacerea a unit toate unitățile producătoare de snacksuri, băuturi și mâncare, acest efort fiind menit să conducă spre o creștere mai accelerată și să îmbunătățească profitabilitatea din întreaga lume. Mai mult decât atât, marca Pepsi-Cola a sărbătorit 100 de ani.
În România, Pepsi a fost prima dată introdusă în 1966 și continuă să aibă o vizibilitate a brandului extrem de puternică (“Când spui Pepsi, toată lumea înțelege despre ce vorbești”), relevantă (“Orice ai face, bea Pepsi”) și stimata (“Pepsi își merită poziția de lider pe piață”).