Concentrarea este unul din cele mai importante aspecte specifice unui mediu de lucru. Armonizarea spațiului interior contribuie la stabilirea unui ambient relaxant care să favorizeze randamentul. Chiar și cea mai mică componentă poate crea o senzație de liniște sau opusul acesteia.
În același timp, culorile utilizate, dar și piesele de mobilier, contribuie la personalizarea unui spațiu oportun pentru performanță.
Un element de bază al eficienței la locul de muncă este puterea de concentrare. Organizarea interioară a biroului influențează în mod direct acest aspect. Totuși, în organizațiile mari, atât organizarea, cât și comunicarea, sunt la fel de importante. O componentă precum panou ușă termopan oferă simplitate și stil, dar este și eficient. Astfel de elemente structurale sunt eficiente și pot schimba întru totul ambianța.
Compartimentarea cu ajutorul pereților despărțitori
Acest tip de pereți sunt de multe ori soluția perfectă într-un mediu de lucru. Aceștia acordă atât spațiul necesar pentru a lucra în liniște, cât și o bună delimitare. Pereții despărțitori pot fi amplasați strategic, ținându-se cont de nevoile angajaților și de cele ale companiei. Cu ajutorul lor pot fi grupate persoanele care lucrează la același proiect, munca în sine fiind eficientizată mai mult.
Pereții de sticlă sunt recomandați în spațiile mari de lucru. Aceștia permit contactul vizual cu celelalte persoane, menținându-se astfel un anumit nivel de comunicare. Acest lucru duce de la sine la diminuarea anxietății și contribuie la crearea unui mediu profesional echilibrat. Se poate lucra în liniște fără a exista sentimentul de izolare.
Avantajele compartimentării locului de muncă
În anumite situații, spațiile de lucru deschise sunt recomandate, însă nu și în cazul unui număr foarte mare de persoane. Pereții despărțitori asigură confidențialitate și liniște. Cu ajutorul lor pot fi create atât spații pentru grupuri de persoane, cât și individuale. În cazul grupurilor, această compartimentare favorizează eficiența de lucru în echipă.
Spațiile de muncă închise sunt de regulă caracterizate prin liniște și intimitate. În anumite situații, aceste elemente sunt esențiale, mai ales dacă implică întrevederi cu clienții. În felul acesta, elementele de distragere sunt eliminate. Un mediu deschis poate deranja prin zgomot și agitație. Totodată, acesta poate fi și un semn al ierarhizării în companie. Persoanele cu o poziție mai înaltă se disting prin spațiile închise în care își desfășoară activitatea.
Pe scurt
Mediile de lucru compartimentate pot fi o idee bună și practică. În funcție de nevoi, acestea pot fi ajustate cu ajutorul pereților despărțitori. Confecționați din sticlă sau nu, aceștia pot fi soluția ideală. Totuși, compartimentarea poate duce la un anumit grad de izolare față de colectiv. Chiar și așa, sunt o alternativă demnă de luat în calcul de către companii.