Întârzierile şi zborurile anulate din preajma Sărbătorilor au adus amenzi pentru zece companii aeriene care nu au respectat drepturile pasagerilor.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a controlat 16 firme de transport aerian care au avut întârzieri sau anulări de zobruri în perioada 3-5 ianuarie, amenzile totale ridicându-se la 288.000 de lei. Dintre cele 16 companii, patru au scăpat de amenzi, iar în cazul Austrian Airlines şi Aeroflot nu s-a finalizat controlul.
În topul companiilor cu cele mai mari amenzi sunt Blue Air, cu 49.200 de lei pentru neinformarea pasagerilor, Wizz Air, cu 48.300 de lei, şi Air France, cu 43.200 de lei. Dintre cele zece companii, doar trei sunt operatori low cost, restul fiind operatori clasici în cazul cărora preţul unui bilet trece de 200-300 de euro.
Între aceştia se află nume grele precum Air France, British Airways, Lufthansa, Alitalia sau Tarom. Amenzile ar trebui să reprezinte un semnal de alamă pentru companii, după cum a afirmat preşedintele ANPC, Dan Vlaicu. Acesta a adăugat însă că pasagerii pot revendica în instanţă eventualele despăgubiri, Autoritatea sancţionând cu amendă compania, fără a avea dreptul să oblige companiile aeriene să-şi despă- gubească călătorii.