Comisiile pentru muncă, apărare, buget şi juridică trebuie să adopte un raport comun.

"Am reuşit (…) să ajungem la o formulă convenabilă atât pentru Guvern, cât şi pentru militarii din orice sistem (…) încât cuantumul de 80% să rămână valabil. (…) Am cerut ministerului ca de acum încolo Meritul Militar clasa I, II, III să se refere cu adevărat la militarii merituoşi, nu doar vechimea să stea la baza acordării acestuia, pentru că înţelegem din aplicare că s-a ajuns la situaţia în care unele pensii puteau să fie mult peste 100% din valoarea cuantumului", a declarat preşedintele Comisiei de muncă, Adrian Solomon, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, la o vechime de peste 25 de ani, pensiile militarilor vor beneficia de un spor de 1% pentru fiecare an de vechime.

Deputaţii din Comisia de muncă au adoptat şi un amendament prin care paraşutiştii şi personalul ambarcat pe navele militare beneficiază, la cerere, de pensie de serviciu anticipată sau anticipată parţial, indiferent de vârstă, dacă au o vechime în activitate de cel puţin zece ani.

Preşedintele Comisiei de muncă, deputatul Adrian Solomon, a menţionat că un alt amendament vizează egalizarea salariilor funcţionarilor publici. "Banii vor fi luaţi din bugetul de stat. (…) Impactul calculat de Ministerul de Finanţe este defalcat pe fiecare an în parte, el duce la 1,6 miliarde de lei", a indicat Solomon.

Liberalii s-au abţinut la votul pe amendamentele adoptate la legea pentru aprobarea OUG 57/2016.

"În absenţa legii salarizării unitare în sistemul bugetar, oamenii pe bună dreptate încearcă să îşi rezolve problemele, salariile, pe unde prind, la orice act normativ. (…) Ceea ce este regretabil este că la această discuţie nu am avut o argumentaţie solidă din partea Guvernului şi multe amendamente presupuneau bani sau implicau cheltuieli bugetare. (…) PSD a preferat să adopte chestiuni care, din punctul meu de vedere, sunt fumigene electorale, pentru că atâta timp cât nu ştii dacă există bani ca să le dai acelor categorii atunci nu faci decât, pe termen scurt, să păcăleşti acele categorii şi oamenii să trăiască cu speranţa că Parlamentul, Comisia de muncă, a adoptat această lege, dar nu ştim dacă sunt bani. Tocmai de aceea noi, parlamentarii PNL, ne-am abţinut, pentru că este doar o etapă intermediară această dezbatere din Comisia de muncă", a declarat deputatul PNL Cristina Pocora.

Un alt amendament stipulează că "personalul din aparatul de lucru al Parlamentului şi din celelalte instituţii şi autorităţi publice asimilat acestuia şi salarizat la acelaşi nivel, precum şi personalul din cadrul Consiliului Concurenţei şi al Curţii de Conturi, inclusiv personalul din aceste instituţii care beneficiază de un cuantum al salariilor de bază şi al sporurilor mai mici decât cele stabilite la nivel maxim în aceleaşi instituţii sau autorităţi publice pentru fiecare funcţie, grad sau treaptă şi gradaţie, este salarizat la nivelul maxim dacă desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii".

De asemenea, prin excepţie, autorităţile administraţiei publice locale pot stabili o creştere salarială pentru personalul angajat în instituţiile publice locale de până la 12% dacă este îndeplinită condiţia încadrării cheltuielilor de personal. Astfel, autorităţile administraţiei publice locale pot stabili creşteri salariale diferenţiate pe categorii de personal, în funcţie de condiţiile specifice. Aceste prevederi se aplică numai personalului care nu a beneficiat de creşteri salariale acordate în 2015.