Comerţul din România, pe scădere în 2011

Comerţul din România, pe scădere în 2011

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a scăzut cu 4%, în primele zece luni ale acestui an, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate scăderea fiind de 4,5%, potrivit datelor furnizate de către INS.

Scăderea ca serie ajustată s-a datorat, mai ales, reducerii vânzărilor de produse farmaceutice şi medicale, produse cosmetice şi de parfumerie în magazine specializate cu 8,7% şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate cu 8,4%, iar cea ca serie ajustată reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 7,7% şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 3,9%.

În luna octombrie a acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,7% respectiv, cu 2%. Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna octombrie 2011, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 2,7%, datorită creşterilor înregistrate, în principal, la comerţul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet (plus 13,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (plus 7,5%).

Ne puteți urmări și pe Google News