COD ROȘU de controale ANPC pe litoral

COD ROȘU de controale ANPC pe litoral

Zeci de comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), din țară, vor fi detașați pe litoral, începând de sâmbătă, 1 iulie, urmând să își desfășoare activitățile de control în toate stațiunile de la mare. Comisarii vor fi cantonați la Mamaia, Neptun sau Costinești, cele trei locații ale Comandamentului Litoral 2017.

De la începutul sezonului estival, OPC Constanța a efectuat aproape 300 acțiuni de control pe litoral, valoarea sancțiunilor fiind de 860.000 de lei. În acest interval comisarii OPC au răspuns la aproape 250 de sesizări, reclamațiile fiind în zona hotelieră și cea de alimentație publică.” În privinața zonei de alimentație public s-au reclamat condițiile de servire, calitatea necorespunzătoare a unor produse preparate sau semipreparatare, lipsa grupului sanitar la un beach bar etc. Pe partea hotelieră au fost sesizări despre tarife de cazare prea mari în raport cu ceea ce li se oferă, condiții de cazare necorespunzătoare, taxă de rezervare care nu a fost ceruta inițial la contractarea cazării”, spune directorul general al ANPC, Paul Anghel. 

Ca și anul trecut, turiștii s-au plâns că nu sunt lăsați cu cearșaful pe plajă în zone care ar trebui să fie destinate, conform legii, celor care nu vor șezlonguri. Paul Anghel a reamintit că pe plajeler extinse cu fonduri europene, care pentru cinci ani sunt în perioada de garanție, “operatorii nu au voie să pună șezlonguri, beach baruri, sau orice altceva care ar aduce profit”. De sâmbătă, 1 iulie, numărul comisarilor OPC crește , pe litoral fiind detașați, până la 1 septembrie, zeci de inspectori. “Agenții economici de pe litoral trebuie, astfel, să știe că dacă respectă consumatorul nu vor fi vizitați de inspectorii noștri” a spus ;eful OPC Constanța, Horia Constantinescu.

Conducerea ANPC este, însă, de părere că, în general, calitatea serviciilor pe litoral este ridicată. “Mesajul e că nu vreau să speriem turistul român sau pe cel care vrea să vină pe litoralul românesc. Trebuie să dăm încredere operatorului care a investit sau s-a comportat corect în relația cu consumatorul  român. Sigur că există și uscăciuni în această pădure, dar asta nu înseamnă că trebuie să alungăm consumatorul român, să il trimitem în Bulgaria sau în Grecia. E clar că toată situația este monitorizată și de către ANPC și de către celelalte autorități ale statului. De subliniat că, în momentul acesta, bunurile și serviciile de pe litoralul românesc, într-o proporție foarte, foarte mare, sunt conforme”,  a precizat Paul Anghel.

Ne puteți urmări și pe Google News